חייו ומותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון

כשהוא ילד בן 14, הצטרף אריאל שרון לארגון "ההגנה", בשירותו הצבאי, לקח חלק במלחמות רבות. לאחר שהפך לראש הממשלה, ביצע את ההתנתקות והסתכסך עם הימין • סיפור חייו ומותו של אריאל שרון (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריאל שרון ז"ל (צילום: פלאש 90)

בשעות הצהריים (השבת) מת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. שרון היה מאושפז במשך שמונה שנים כשהוא בתרדמת, חלקים רבים בחברה הישראלית ראו בו כמנהיג יחיד, אך מנגד, ציבור הימין ראה בו בתקופת כהונתו כראש ממשלה כאויב ההתנחלויות או כלשונם - "אויב ההתיישבות".

שרון נולד בשנת 1928 בכפר מל"ל הסמוך לכפר סבא, וכבר שהיה בן 14 הצטרף לארגון 'ההגנה'. מאוחר יותר, שרון התגייס לצבא ונחשב לאחד מהלוחמים הגיבורים שידע צה"ל והגיע עד לדרגת אלוף, הוא הקים את יחידת 101 ובין היתר השתתף במלחמת ששת הימים, מלחמת סיני ובמלחמת יום כיפור.

במשך שלושים שנותיו הפוליטיות נחשב שרון למי שלחם בארגוני הטרור ללא פשרות, וכראש ממשלת ישראל הוציא את צה"ל בשנת 2002 למבצע חומת מגן בעזה.

האלוף אריאל שרון (צילום: לע"מ)

בשנת 1999, לאחר כישלון הליכוד בבחירות, פרש בנימין נתניהו מתפקיד יו"ר הליכוד, שרון החליט להתמודד ונבחר לתפקיד.

בשנת 2001, נבחר אריאל שרון לעמוד בראשות הממשלה לאחר שהביס בבחירות את אהוד ברק שהתמודד מולו. בשנת 2003 נבחר שרון לכהונה שנייה בכס ראש הממשלה, אז חל מפנה דרמטי בדעתו הפוליטית של שרון, ומהכינוי "אבי ההתנחלויות" שדבק בו קודם לכן, הפך שרון ל"אויב ההתנחלויות".

שרון הביא מייד לאחר היבחרו בשנית לכס ראש הממשלה את תוכנית ההתנתקות. הוא החליט על פינוי חד צדדי של ישראל מכל ההתנחלויות ברצועת עזה, ארבע התנחלויות מבודדות בצפון השומרון וממחנות צה"ל ברצועה.

"לי אישית קשה מנשוא ההכרעה הזאת. בכל חיי כלוחם וכמפקד, כאיש פוליטי, כחבר כנסת, כשר בממשלות ישראל וכראש הממשלה, לא ידעתי קשה כמותה" אמר שרון במליאת הכנסת על החלטת ההתנתקות.

"אכזר - רשע", שרון לצד מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: לע"מ)

"אין אנו רוצים לשלוט לתמיד במיליוני פלסטינים המכפילים את מספרם מדי דור. ישראל הרוצה להיות מדינה דמוקרטית למופת לא תוכל לשאת לאורך ימים מציאות כזאת. יש בתוכנית ההתנתקות כדי לקרוע שער למציאות אחרת" הוסיף שרון.

שרון מעביר את ההתנתקות בכנסת (ערוץ הכנסת)

בתקופת ההתנתקות, התאחדו כל ארגוני הימין בישראל למאבק 'כתום' נגד המהלך שביצע שרון.

גם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כעס על שרון וכינה אותו "אכזר - רשע". הגר"ע יוסף קילל את שרון "שהקב"ה ייתן לו מכה אחת וימות שלא לקום ממנה", קללה שתלמידי הגר"ע מספרים כי התקיימה לאחר ששרון אושפז בתרדמת 8 שנים.

אריאל שרון ז"ל (צילום: פלאש 90)

בעקבות ההתנתקות, פרץ משבר בתוך הליכוד, מה שהוביל את שרון לפרוש ולהקים מפלגה חדשה - 'קדימה'. הסקרים צפו אז למפלגה כ-30 מנדטים.

בחודש ינואר 2006, עבר אריאל שרון אירוע מוחי קשה ואיבד את הכרתו, סמכויותיו כראש ממשלה עברו לממלא מקומו אהוד אולמרט, שהפך לראש הממשלה בפועל.

היום (שבת), לאחר שמונה שנים בתרדמת, הלך לעולמו אריאל שרון כשהוא בן 85. השאיר אחיו שני בנים: גלעד ועומרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר