לאחר שמונה שנות תרדמת

ההחמרה במצבו הרפואי של אריאל שרון; חשש כבד לחייו

ההידרדרות במצבו של אריאל שרון: חשש כבד לחייו של ראש הממשלה לשעבר בעקבות אי ספיקת כליות ממנה הוא סובל, ועלולה לגרום לקריסת מערכות בגופו • הרב שלמה אבינר אמר לאתר 'סרוגים' כי אין צורך להתפלל עבורו: "אם הוא יתעורר - זה למצב שהוא לא בן אדם, ובזה אנחנו לא עושים לו טובה" (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אריאל שרון (צילום: פלאש 90)

ההחמרה במצבו של שרון: בבית החולים תל השומר חוששים מקריסת מערכות בשעות הקרובות בגופו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. ליד מיטתו של שרון, נמצאים בניו, כשהחשש לחייו הולך וגובר. ראש הממשלה לשעבר סובל מאי ספיקת כליות, העלולה להידרדר לקריסת מערכות בשל גילו המבוגר.

קראו גם:

שרת המשפטים ציפי לבני, כתבה הערב בחשבון הפייסבוק שלה כי היא "לא יכולה להפסיק לחשוב על אריק בערב הזה".

הרב אבינר: אין צורך להתפלל על אריאל שרון

בתוך כך, הרב שלמה אבינר מבכירי הרבנים הציוניים דתיים, התייחס הלילה (רביעי) למצבו של שרון, ואמר בשיחה עם אתר החדשות הדתי לאומי 'סרוגים' כי אין צורך להתפלל לרפואתו של ראש הממשלה לשעבר.

"לפי מצבו הרפואי, הוא סובל מפגיעה מוחית קשה מאוד, וגם אם הוא יתעורר, הוא יתעורר למצב שהוא לא בן אדם, ובזה אנחנו לא עושים לו טובה". הסביר הרב אבינר.

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון (צילום: פלאש 90)

בהתייחסו לתכנית ההתנתקות שביצע שרון, אמר הרב אבינר כי: "אנחנו מדברים לטובתו, הוא עשה דברים בעייתים, אבל הוא עשה דברים טובים. הוא גיבור ישראל, במלחמת יום כיפורים הוא הציל אותנו, לא רק הוא, אבל הוא הציל אותנו. יש לו הרבה זכויות האדם הזה, הוא מורכב. יש לו זכויות ויש לו חובות. צריך להכיר לו טובה על המעלות".

ממה סובל אריאל שרון?

ד"ר איתי גל, כתב אתר ynet לענייני בריאות, הסביר הערב כי "הכליות הן אחד האיברים הרגישים ביותר למחסור בחמצן. מסיבה זו מצב של פגיעה בהן עלול להתרחש במהירות ולגרום לפגיעה בלתי הפיכה. אצל חולים כשרון קיימות מגוון רחב של סיבות אפשריות לאי ספיקת כליות, שתוצאתן הרת אסון: פגיעה באיזון האלקטרוליטים בדם, יתר לחץ דם, בצקת ריאות, פגיעה בפעילות החשמלית של הלב והפרה של איזון החומציות בדם. סיבוכים אלה מביאים לקריסת מערכות כללית ולמוות".

"במצב של אי ספיקת כליות, הפתרון היחיד להצלתו של החולה היא חיבור למכשיר דיאליזה. עם זאת, מדובר בפרוצדורה מורכבת, הדורשת כי מצבו של החולה יהיה יציב. ללא דיאליזה, מובילה אי ספיקת הכליות להידרדרות מהירה שבה חומרי הפסולת אינם מסולקים מהגוף. הצטברותם תוביל למגוון סיבוכים רפואיים קריטיים ולמוות" כך מדבריו של ד"ר גל.

שרון, בעבר (צילום: פלאש 90)

כזכור, לפני שמונה שנים לקה ראש הממשלה לשעבר באירוע מוחי, טופל בבית החולים הדסה עין כרם ואחר כך הועבר לאשפוז בבית לוינשטיין במצב של תרדמת.

לפני כשנה, בבדיקת FMRI לסריקת גלי מוח שנערכה לשרון, כמעט 7 שנים לאחר ששקע בתרדמת, התקבלו ממצאים המעידים על שיפור במצבו. "ממצאים שלא התגלו קודם לכן" כך הגדיר אותם באותם ימים רענן גיסין, יועצו של שרון בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר