תקדים: אייל מסיקה זוכה מחמישה עשר כתבי אישום

אייל מסיקה, שהתמודד לראשות העיר נתיבות, זוכה מ-15 כתבי אישום שהגישה נגדו העירייה ומאשים את ראש העיר יחיאל זוהר ברדיפה פוליטית. זוהר: "אני מאחל לו בהצלחה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אייל מסיקה (צילום ארכיון: כיכר השבת)

היריבות הפוליטית שהביאה לכתבי אישום: תשע שנים בהם אייל מסיקה, שזכה לתמיכה חרדית בהתמודדות לראשות העיר נתיבות, נודד בבתי המשפט, בין דיון אחד למשנהו, זאת בעקבות חמישה עשר כתבי אישום שהגישה נגדו עיריית נתיבות בעבירות בנייה שונות.

לאחרונה, באופן תקדימי, שופט בית המשפט המחוזי בקריית גת, ישראל פבלו אקסלרד, פסק כי כל כתבי האישום בטלים ומבוטלים: "אני מורה על זיכויים של שלושת הנאשמים מן העבירות אשר יוחסו להם בכתבי האישום".

השופט נימק את החלטתו בכך שלכתבי האישום היה מניע פוליטי גרידא: "החלטתי לזכות את הנאשמים, בין היתר, בקבלי את הטענה כי להם במקרה הזה הגנה מן הצדק. שוכנעתי, כי המניעים אשר הביאו את ראש העיר לבצע פעילות שאינה שגרתית, בהתייחס לנאשם ולפעילותו בתחום תכנון והבניה בעיר נתיבות, לא היו כאלה אשר מקורם בדאגה לשלטון גרידא, אלא גם, ובעיקר, מרצון למצוא, ויהי מה, עבירות על חוק התכנון ובניה, בהן היה מעורב הנאשם"

השופט קובע נחרצות בפסק הדין כי אלמלא היה מסיקה איש ציבור, ספק אם כתבי האישום היו מוגשים: "כלל הנסיבות כפי שתוארו, לרבות עדותו של העד, הותירו בי, כמי שאמון על מלאכת הכרעת דינם של הנאשם תחושה כי אלמלא יריבות שהייתה בין ראש העיר לבין הנאשם, ספק רב אם היה מוגש כתב האישום כנגד נאשם זה או לפחות ספק רב אם הוא מוגש בהיקף ו'במתכונת' כפי שהוגש".

"הדברים אכן מותירים תחושה של פגיעה ממשית ומהותית בתחושת הצדק, מקו בו, בשל מניעים אשר אינם ענייניים ואינם מקצועיים", קובע השופט, "נגזר על הנאשם להתגונן בהליך רחב היקף ונדיר מסוגו בתחום והבניה, במשך שנים ועל פני דיונים רבים, מורכבים וארוכים".

בשיחה עם "כיכר השבת" לאחר זיכוייו, מאשים מסיקה כי ראש העיר והיועץ המשפטי לעירייה השתמשו בכוחם הפוליטי נגדו: "אני חושב שפסק הדין הזה אומר לכל בעל משרה במדינה שיש גבול לכוח בו הוא יכול להשתמש וכי הוא יצטרך לתת את הדין על השימוש בכוח המיותר הזה בסופו של יום".

"מי שהשתמש בכוח שלו זה גם יחיאל זוהר והיועץ המשפטי, כמו גם שאר האנשים שהשתמשו בכוחם בצורה לא נכונה. אני חושב שגם היועץ המשפטי לממשלה מטפל בתיק הזה, וזהו תיק מסקרן בסופו של יום", הוסיף מסיקה.

מסיקה, יריבו הפוליטי של ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, מסביר כי זוהר עצמו נהג להתרברב בכתבי האישום: "פסק הדין אומר בצורה ברורה, יש קשר בין הפוליטיקה וכתב האישום. אתה יכול לראות ביוטיוב שיחות בהם יחיאל זוהר מתרברב בכתבי האישום ואני אומר שבסופו של יום הם יוכלו את הכובע. ידעתי שזו רדיפה פוליטית והשופט עצמו כותב זאת שחור על גבי לבן".

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" כי כתבי האישום שהוגשו נגד מסיקה נעשו תוך התייעצות עם הגורמים המשפטיים: "כתב האישום הזה הוגש לפני כשבע שנים, הוא הוגש על ידי היועץ המשפטי של העירייה שהוא בא כוחו של היועץ-המשפטי לממשלה, ומאחר ומדובר בחבר מועצת עיר היה צורך באישור מוקדם של היועץ המשפטי או של פרקליט המדינה ואישור כזה ניתן לאחר שנבדקו החומרים".

באשר לטענת מסיקה כי נהג להתרברב בכתבי האישום נגדו, אומר ראש העיר יחיאל זוהר כי "במהלך השנים האחרונות בשיחות עמי אמר מסיקה כי הוא מודע לכך שבחלק מהאישומים הוא יורשע ובכל מקרה גם בית המשפט לא טען שהעבירות לא בוצעו".

ומה באשר להגשת ערעור כנגד פסיקתו הנחרצת של השופט? שאלנו. "אני יכול לאחל לו בהצלחה. מאחר והוא לא חבר מועצה והיות וזה לא תלוי בי וגם אם זה היה תלוי בי לא הייתי מגיש ערעור על ההחלטה אבל זו כמובן החלטה של היועמ"ש והפרקליטות", השיב ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר