נציגי מאבק הפליטים לרה"מ נתניהו: אנחנו לא פושעים

לאחר שכניסתם אל הכנסת נמנעה, פנו נציגי מאבק המסתננים אל רה"מ בנימין נתניהו מגן הורדים בו הפגינו: "אתה קורא לנו שקרנים. אנחנו נמשיך להגיד לך - אנחנו פליטים" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן אבי פרץ ועומרי אפרים - ynet)

הפגנות הפליטים: לאחר שכניסתם לכנסת נמנעה בשל בקשת חברת הכנסת מירי רגב, הקריאו מנהיגי מאבק הפליטים מכתב שיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו. הפליטים הקריאו את המכתב במהלך ההפגנה שערכו בגן הורדים מול הכנסת.

"אנו, מבקשי המקלט, מזמינים אותך ואת ממשלת ישראל להכנס איתנו לדיאלוג ישיר ופתוח", פנו נציגי המאבק לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בימים האחרונים סיפרנו לציבור הישראלי ולקהילה הבינלאומית בקול ברור על המצוקה שלנו, על החיים שלנו בפחד ממעצרים ועל המקומות שברחנו מהם. בימים האחרונים הוכחנו לך ולציבור הישראלי שאנחנו לא פושעים. אנחנו קהילה שומרת חוק, מסודרת ודמוקרטית של מבקשי מקלט" אמרו.

"השביתה שלנו נמשכת" הודיעו ראשי המאבק, "עד עכשיו אטמת את אוזניך לקריאות שלנו. אתה קורא לנו מסתננים. אתה קורא לנו שקרנים. אנחנו נמשיך להגיד לך - אנחנו פליטים. לא פושעים. לא מסתננים".

"אנחנו" הוסיפו ראשי המאבק, "קוראים לך לשבת איתנו ולדבר על פתרונות אפשריים שייקחו בחשבון גם את האינטרסים של ישראל וגם את הצרכים והזכויות שלנו. הפתרונות האלו משפיעים על החיים שלנו ואנחנו רוצים שהקול שלנו ישמע".

"אנחנו דורשים שתפסיק את המעצרים של מבקשי המקלט ברחובות ותשחרר את אחינו שבכלא סהרונים ובמתקן חולות שבנגב. אנחנו דורשים שממשלת ישראל תתחיל לשקול ולבחון את בקשות המקלט שלנו בצורה שקופה והוגנת לפי סטנדרטים בינלאומיים".

"אנחנו דורשים שתכבד את זכויות האדם שלנו ואת הזכויות שלנו כפליטים. מדינת ישראל הייתה אחת הראשונות לחתום על אמנת הפליטים. אם ממשלת ישראל לא מתכוונת לכבד את האמנה, העבירו את הטיפול בבקשות המקלט שלנו לנציבות האום לפליטים".

כאמור, כניסתם של נציגי המאבק לכנסת לצורך פגישה עם ח"כים מהשמאל - נמנעה. ח"כ מיכל רוזין (מר"צ) התייחסה לצעד ואמרה: "אני לא רואה שום סיבה למנוע משמונה בני אדם להיפגש עם חברי כנסת. באיזה נימוק? ממה מפחדים? לשמוע עמדה?".

לדבריה: "שוב מנסה הממשלה להשתיק את קולות האופוזיציה והמחאה. זה צעד מביך ומביש עבור הכנסת, ואני קוראת ליו"ר הכנסת שלא להגביל את פעילותם הפוליטית של חברי הכנסת, גם משמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר