דרישה: לבטל תקציבים לישיבת 'תורת החיים'

ח"כ יואל רזבוזוב פנה לשר החינוך וחבר סיעתו שי פירון, בדרישה לבטל את התמיכה מטעם הממשלה בישיבת תורת החיים בה פורסם מכתב המביע שמחה על מותו של שרון (ארץ, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יואל רזבוזוב (צילום: פלאש 90)

נמשכת הסערה סביב מכתב "האבל" על פטירת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, אותו פרסמו אלמונים בכותלי ישיבת "תורת חיים" השוכנת ביישוב יד בנימין - יישוב דתי בדרום השפלה. במכתב נאמר: "מזל טוב לבבי לאריאל שרון לרגל פטירתו".

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) שלח הערב (ראשון) מכתב לשר החינוך שי פירון בו הוא דורש שמימון הישיבה יפסק לאלתר. חבר-הכנסת ביקש לבדוק מי מהארגונים הממומנים על ידי המדינה, הוציאו הודעות מסוג זה.

"לא זה החינוך שאנחנו רוצים להעניק במדינה. ישיבה המברכת על מותו של אדם ולא מחנכת על פי ערכי כבוד האדם, אינה ראויה לתמיכת משרד החינוך - בטח כשמדובר בראש ממשלה לשעבר". כתב רזבוזוב והוסיף, "אני דורש שתפסיק מיד את תמיכת המשרד בישיבה".

במכתב המסעיר הובא פסק הלכה שכלל את דיני האבלות על אדם רשע, כשהרמז הוא לראש הממשלה המנוח: "המומרים והמוסרים, כל אלו אין אוננים ואין מתאבלים עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלים ושותים ושמחים".

מוקדם יותר דווח כי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) הורה לפתוח בחקירה נגד העומדים מאחורי פרסומים שונים המביעים שמחה על מותו של ראש המשלה לשעבר אריאל שרון.

באגודה לזכויות האזרח התייחסו להודעתו של השר לביטחון פנים ואמרו כי הבעת שמחה על מותו של אדם איננה אסורה לפי החוק.

עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח, אמר הצהריים כי: "חופש הביטוי חל גם על ביטויים מקוממים וסרי טעם, וזה אינו תפקידה של משטרת ישראל לשמש כמשטרת מחשבות. חמור מאד שדווקא השר הממונה על האכיפה פועל כמי שאינו מודע לגבולות החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר