הלילה: 'ד"ש מקוסרא' והצתת מסגד בדיר איסתא

הנקמה על תפיסת פעילי הימין בידי תושבי קוסרא, לא איחרה לבוא. הלילה הוצתה דלת מסדג בדיר איסתיא ליד אריאל ורוססו כתובות: "ערבים החוצה" ו"ד"ש מקוסרא" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתובת בכניסה למסגד (צילום: רבנים למען זכויות אדם)

תג מחיר: הנקמה על תפיסת פעילי הימין בידי תושבי הכפר הערבי קוסרא, לא איחרה לבוא. הלילה (רביעי) הוצתה דלת מסדג בדיר איסתיא ליד אריאל.

בהצתה, לא היו נפגעים אך נגרם נזק לדלת ולשטיח. בנוסף, רוססה על הדלת הכתובת: "ערבים החוצה".

על קיר המסגד רוססו הכתובות: "נקמת דם עבדיך השפוך" ו"ד"ש מקוסרא".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "צה"ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה אשר מסיטים את תשומת ליבם של כוחות הביטחון ממשימתם העיקרית שהיא להילחם בטרור, ומערערים את היציבות הביטחונית היחסית באזור".

היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירת המקרה.

ראש מועצת דיר איסתיא, איוב אבו חיזלה, סיפר ל-ynet כי המקרה אירע כנראה בשעה 3:30 לפנות בוקר. "בשעה 04:00 בבוקר הגיע למסגד אחד התושבים שפותח אותו כמו בכל בוקר לפני תפילת השחר. כשהתקרב למסגד הוא גילה אש שאוחזת בדלת וברצפה של המסגד. הוא גילה בקבוק בנזין מונח ולידו בער השטיח של המסגד".

לדבריו, "השריפה חדרה בערך חצי מטר לתוך פתח המסגד. הוא מיהר להעיר את האנשים והם עזרו לו ביחד לכבות את השריפה. אחרי שהיא כובתה גילינו גם את הכתובות שרוססו נגדנו".

אבו חיזלה אומר כי הם לא ציפו שהנקמה תהיה דווקא אצלם אך ציין כי הם מקיימים שמירה בלילות על הכפר לאחר שחווה בעבר תג מחיר.

בשבוע שעבר נכנסו 11 פעילי ימין המשויכים ל"נוער הגבעות" אל הכפר קוסרא שבשומרון ונעצרו על-ידי קבוצת פלסטינים. הפעילים חולצו בהתערבות של צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר