אריה דרעי על שולמית אלוני: "הייתה אישה טובה, עזרה לנו"

יו"ר ש"ס אריה דרעי נזכר בשותפתו שולמית אלוני, ודווקא מתגעגע. "הייתה אישה טובה, גילתה הרבה הגינות והרבה התחשבות". והוא גם מאשים: "האשכנזים הציתו אש" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דוד ליבאהי, שולמית אלוני ואריה דרעי (צילום: פריץ כהן, לע"מ)

השרה לשעבר שולמית אלוני, יו"ר מפלגת מרצ, מתה בסוף השבוע ותיקבר אחר הצהריים (ראשון) בבית העלמין בכפר שמריהו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי נזכר בימים בהם ישב לצידה בממשלת רבין, שהוגדרה על-ידי הציבור החרדי כ"ממשלת שמד", לאחר שש"ס היחידה שנכנסה לממשלה עם מרצ בעוד יהדות התורה נותרה בחוץ.

בשיחה עם אתר ynet מספר דרעי כי "בניגוד למה שחושבים, היא דווקא עזרה לנו בעניין החינוכי. שולה ידעה את הרגישות, וכשרת החינוך היא עבדה עם סגנה החרדי בצורה יוצאת דופן. כשרת החינוך, נתנה לרשת החינוך שלנו להתפתח בצורה מאוד יפה. היא לא עשתה בעיות".

"כיכבנו באותה הממשלה, בסך הכול, למרות העימותים, והאמירות שכאילו גרמתי לפיטוריה, נשארנו ביחסים טובים. לא דיברתי איתה הרבה, אבל מפעם לפעם, נפגשנו", מספר דרעי.

לדברי יו"ר ש"ס, "היינו בממשלה ביחד וזה היה לא קל, וזו ממש לא הייתה התוכנית שלנו. הלכנו יחד עם יהדות התורה, וברגע האחרון נשארנו לבד עם מרצ. כשרת החינוך, הפה שלה עשה צרות. היא ידעה תנ"ך, ובכל פעם היא חיפשה כוכב תורן: פעם דוד המלך, פעם יהושע. לנו זה יצר בעיה מאוד קשה, בגלל שהייתה שרת החינוך".

"החרדים האשכנזים שהיו בחוץ הדליקו אש", מאשים דרעי ומספר כי "היא אפילו שלחה מכתב לרב עובדיה והתנצלה. אבל היא לא יכלה להתאפק".

בסופו של דבר, אלוני נאלצה להתפרט מתפקידה כשרת החינוך אודות לאולטימטום שהציבה ש"ס. לדברי דרעי, "יוסי שריד חימם מאוד את האווירה. הוא רצה להפיל אותה ולא נתן לה גיבוי. רבין לקח את זה מאוד קשה, הוא מאוד התעצבן, ובסוף כשזה הגיע לפיצוץ, שנינו התפטרנו. אני ממשרד הפנים, והיא ממשרד החינוך. ישבנו כמה שבועות ואז מצאו פתרון והחזירו אותה לממשלה".

דרעי מעיד כי חיבב את אלוני: "היא הייתה דעתנית, ובעלת עמדות חריפות. אבל לא הייתה תככנית ולא חרשה רעות. הייתה אישה טובה, בת פלוגתא מאוד קשה וידענית מאוד. יחד עם זאת, היא גילתה הרבה הגינות והרבה התחשבות בזכויות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר