אישום בירושלים: תכננו להתחפש לחרדים ולבצע פיגוע

מכתבי אישום שהוגשו כנגד ארבעה צעירים תושבי מזרח ירושלים, שתכננו לבצע פיגוע ירי באולם אירועים, עולה כי הארבעה התכוונו להתחפש לחרדים ולבצע את הפיגוע (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני כשלושה שבועות עצר שירות הביטחון הכללי חוליית טרור ממזרח ירושלים, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי באולם אירועים בבירה. הארבעה הודו בחקירתם במיוחס להם.

כנגד הנאשמים, אנס עויסאת, באסל עבידאת, אחמד סרור ועמרו עבדו, צעירים בני 20 תושבי מזרח ירושלים, הוגשו היום (רביעי) כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים.

על פי כתב האישום, שניים מהנאשמים התכוונו לבצע פיגוע באולם השמחות "נוף" שבשכונת בית וגן בירושלים, שם עבד בעבר אחד מהם.

על פי הודאתו בשב"כ, הוא הציע את המקום מכיוון שלכל אירוע מגיעים בין 800 ל-1,500 מוזמנים, דבר שיביא לפגיעה ברבים. מכתב האישום עולה כי הנאשמים התכוונו להגיע אל המקום לבושים כחרדים ולהיכנס לאולם יחד עם המוזמנים.

לצורך ביצוע הפיגוע, החלו הנאשמים להתעניין ברכישת כלי נשק לביצוע הפיגוע, ואף בחרו ב"מיני-עוזי" כנשק האידאלי לפיגוע מסוג זה.

את הסכום להשגת הנשק, 50 אלף שקל, התקשו הנאשמים לגייס. במשך שבועות חיפשו הנאשמים דרך להשיג את הסכום, כאשר הם מנסים לגייס "משקיעים", כאשר אחד מהם הוא נאשם נוסף, אשר התנדב להשתתף בפיגוע.

לאחר גיוסו נסעו שלושת הנאשמים לאולם בבית וגן, זאת בכדי לבחון את המקום לקראת ביצוע הפיגוע.

"המשקיע" החליט לחזור בו מכוונתו להשתתף בפיגוע, זאת בשל סכסוך שפרץ בינו לבין השניים האחרים.

הנאשמים לא התייאשו, ולאחר מספר שבועות הצליחו לגייס צעיר נוסף שיחליף את מקומו. כאמור, שירות הביטחון הכללי הצליח לתפוס את המחבלים בזמן, והיום הוגשו כנגדם כתבי אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות