ועדת השרים אישרה: לחנך לחיזוק ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצע"ח הקובעת כי בחוק חינוך ממלכתי יתווסף: "לחנך לחיזוק ערך מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". אז מי מהשרים התנגד? (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ח"כ שמעון אוחיון (צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את החוק של חבר הכנסת שמעון אוחיון (הליכוד), לפיו, למטרות החינוך הקבועות בחוק ממלכתי יתווסף הסעיף: "לחנך לחיזוק הערך של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

לכאורה מדובר בצעד מתבקש, אלא ששרת המשפטים ציפי לבני, ושרי מפלגת יש עתיד, התנו את תמיכתם בכך שהחוק לא יקודם מעבר לקריאה טרומית. לדברי לבני, הפרשנות הנכונה למילה יהודית היא פרשנות לאומית ולא דתית.

כאמור, ההצעה אושרה למרות התנגדות מצד שרי יש עתיד והתנועה שדרשו לדחות את ההצבעה עד לקבלת חוות דעת משפטית. שרי הבית היהודי והליכוד-ביתנו התעקשו לקיים את ההצבעה ולא הותירו למתנגדים אפשרות אלא להצביע בעד אך עם הסתייגות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "קיימת הסכמה ציבורית שישנו ניסיון לפגיעה בקשר המיוחד של עם ישראל לארצו בייחודיות, בשייכות ובזיקה שיש לעם ישראל למדינת ישראל. על כן יש לחזק את חינוך הדור הצעיר ולפעול לחינוך במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

ח"כ אוחיון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "החוק הוא אמירה ברורה למערכת ולציבור המחנכים: הגיעה השעה לומר ולחנך בצורה ברורה את הדור הזה והדורות הבאים. מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי, עליה חלמנו 2,000 שנה, זכינו לראות בהתגשמותה והיא שייכת לעם ישראל בלבד. כל אזרחיה ייהנו מזכויות מלאות, אבל המדינה היא מדינת העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר