דרעי יוצא להגנת עובדי ביה"ח הדסה

לאחר שבועות של מחאה, עובדי בית החולים הדסה מקבלים תמיכה מכיוון הכנסת. ח"כ אריה דרעי הגיע למקום והביא עימו, חברי כנסת, אישי ציבור ואף מוכתרים ערבים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי בבית החולים הדסה עין כרם, הערב (צילום: פלאש 90)

הדסה במשבר: יו"ר ש"ס אריה דרעי יזם הערב (ראשון) ביקור הזדהות של חברי כנסת, ראשי עיריות, מועצות אזוריות, ומוכתרים ערבים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים "בשל סכנת הקריסה בו נמצא בית החולים".

בין המשתתפים בביקור ההזדהות הגיעו חברי הכנסת ראובן ריבלין, יוני שטבון, יעקב ליצמן, משולם נהרי, ישראל איכלר, יעקב מרגי. ראש המועצה המקומית גוש עציון דוידי פרל, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, והמוכתר של הכפר הערבי בית צפפה עליאן מחמוד.

דרעי אמר במהלך הביקור כי "על מנת שירושלים לא תיהפך ל'ירושלים של מטה' יש צורך בפתרון מהיר לבית החולים הדסה".

"צריך לפתור את המשבר הזה" הוסיף דרעי ואמר: "מה אנחנו רוצים שנישאר בלי בית חולים?. שעוד הפעם הכל יהיה בתל אביב . שנהיה מדינת תל אביב מול מדינת ירושלים, ואנחנו נפגר מאחוריהם. אני רוצה שכל הרופאים הבכירים, האחיות הטובות והעובדים הטובים יעבדו במסירות בירושלים".

ח"כ דרעי הגן גם על כל נושא השר"פ המקובל בבית החולים ואמר "הרופאים הירושלמים קצת תמימים אז רואים בתלוש השכר שלהם את כל הכסף בניגוד לרופאים מהמרכז שאת השכר הנוסף שהם מקבלים מהשר"פ, הוא לא נמצא בתלוש המשכורת ולכן חושבים שהרופאים הירושלמים משתכרים הכי הרבה. בהדסה פשוט מצאו פתרון טוב, במקום שהרופאים יברחו בשתיים בצהריים, משאירים אותם עד הלילה וכך חולים להיעזר בהם חולים מהרפואה הציבורית בתוך מסגרת בית החולים".

יו"ר הכנסת לשעבר רובי רבלין אמר כי: "כיליד ירושלים ובית החולים הדסה חשיבותו של בית החולים חשובה גם לחיזוק העיר והמשכיותה. אם לא יהיו רופאים בירושלים לא יוכלו לחיות בה אנשים. במקביל למאבק החשוב על שלמותה של ירושלים, יש לדאוג גם לחיזוקה של ירושלים על מנת שהתושבים בה יוכלו להמשיך להתגורר ולחיות בה".

סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן תקף את האוצר ואמר: "אל תאמינו לאוצר שאין לו כסף למטרה חשובה כמו הדסה. לפיד הוכיח שאין לו מושג בגירעון של המשק והבנה במה חשוב ומה לא".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "שרי מדינת תל אביב חושבים שירושלים היא פרובינציה ורופאי הדסה הבכירים צריכים לעבור לתל אביב. לדידם ירושלים לא זכאית לבית החולים הגדול במדינה, עם הרופאים הבכירים ביותר.

"למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט. בעבר המדינה היתה עניה והאזרחים חיו ברווחה. היום האוצר צובר אוצרות מכיסי האזרחים המתרוששים. זה התחיל בפגיעה במזון לילדים ובשירותי הרווחה ומניעת תעסוקה וזה הגיע גם לפגיעה בשירותי הרפואה.

"אסור לנו לאפשר להם לפגוע גם ברפואה וברווחה. למען כבודה של ירושלים ולמען בריאותם של חולי ישראל כולנו צריכים להיאבק נגד כל פגיעה בבתי חולים בירושלים" אמר אייכלר.

ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין אמר: "לראות את כל הרופאים כאן זאת בושה לכל תשבי ירושלים. הגמרא אומרת שאסור להתגורר בעיר שאין בה רופא. ואם הממשלה לא תעזור לה אני חושש שיהיה איסור להתגורר כאן. אני קורא לממשלה להסיר את הבושה".

פרופ" חיים לוטן ראש מערך הלב וממובילי המאבק אמר לסיום כי, "משרד הבריאות והאוצר פועלים מתוך הסתכלות קצרת טווח עומד להרוס בזמן קצר חזון שנבנה במשך עשרות שנים".

ח"כ יעקב ליצמן (פלאש 90)
ח"כ ראובן רובי רבלין (פלאש 90)
דרעי, משולם נהרי וישראל אייכלר (פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר