סוער בוועדת שקד; שטרן: "יוגב שקרן"; יוגב: "אתה הורס את מפעל ההסדר"

ועדת שקד החלה הבוקר להצביע על סעיפי חוק הגיוס החדש והחליטה על קיצור השירות בצה"ל ל-32 חודשים. במהלך הדיון על ישיבות ההסדר התפתח עימות בין הח"כים יוגב ושטרן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |

דיון סוער התקיים היום (שני) בוועדת שקד האחראית על ניסוח את חוק הגיוס החדש ולהעבירו בעוד חודש להצבעה במליאת הכנסת.

הוועדה לא דנה בנושא הסנקציות הפליליות, והעימות הסוער נרשם דווקא בין שני חובשי כיפות סרוגות, חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ואלעזר שטרן (התנועה).

כאשר עלה לדיון נושא ישיבות ההסדר טען שטרן כי ההסדר אתם אינו שוויוני ואמר ש"מדובר בפספוס גדול ובמפעל חשוב שצריך לתקן אותו ולא לאפשר את השחתתו".

"העברת מיליוני שקלים לישיבות מצריכה גם בדיקה מקיפה סביב התקציבים לעומת התועלת שהצבא מפיק משירותם", הוסיף שטרן באשר לכספים שמופנים לישיבות ההסדר.

ח"כ מוטי יוגב אמר לח"כ שטרן כי הוא אינו מדייק בנתונים. שטרן זעם והגיב לו: "לא מספיק לך פעם אחת להיות שקרן?".

יוגב ענה בהמשך לשטרן ותקף אותו: "ח"כ שטרן שרוט כל חייו. לא ניתן לשטרן להרוס מפעל שזכה בפרס ישראל, ולהשמיץ אותו, ולהמשיך להרוס באופן אובססיבי את המפעל הזה".

יוגב פנה בחיוך לח"כ משה גפני ושאל אותו: "מה יותר חמור, שקרן או שרוט?".

ח"כ שקד שעומדת בראשות הוועדה הפסיקה את העימות והעירה: "תפסיקו עם ההצגות מול המצלמות".

בתוך כך, ועדת שקד אישרה את קיצור השירות הצבאי לחיילים, מ-36 חודשים כיום, ל-32 חודשים לאחר אישור החוק. הועדה החליטה להצביע בשבוע הבא על הארכת שירות הנשים תוך שהיא מבקשת מצה"ל להציג חלופות לסעיף הקובע כי שירות הנשים יוארך רק בתפקידים מסוימים. בנוסף, ההסתייגויות לסעיפי הצעת החוק שהועלו להצבעה היום, נפלו.

ח"כ איילת שקד אמרה בתום הדיון כי "התחלנו היום בהצבעות על חוק שירות בטחון. עשרות שנים דנים על כך וכעת הגיעה העת לשנות את המציאות. חשוב לזכור כי מהפכות לא מתרחשות ביום אחד, אלא בתהליך הדרגתי הדורש סבלנות והבנה הדדית. ההחלטה לקצר את שירותם של הגברים היא החלטה משמעותית אשר תיטיב הן עם החיילים המשרתים והן תתרום להגברת השוויון".

הוועדה תתכנס מחר ובשבוע הבא על מנת להמשיך בהצבעה על יתר סעיפי החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות