הורים דתיים ביקשו לבצע "המתת חסד" בביתם

הורי פעוטה שאושפזה בבית החולים שערי צדק ביקשו מבית החולים לנתק את ביתם מהמכשירים לאחר שהתייעצו עם רבנים • בית המשפט מנע את "המתת החסד" לפעוטה (בארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
תינוקת מונשמת בבית החולים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, הורה היום (ד') על ביצוע ניתוח מציל חיים לפעוטה בת שנה וחודשיים שאובחנה כסובלת ממחלת שרירים גנטית. הוריה של הפעוטה התנגדו נחרצות לביצוע הניתוח, וביקשו לנתק את הפעוטה מהמכשירים, כשהתוצאה היא מותה של הפעוטה.

התנגדות ההורים הגיעה לאחר שאחותה של הילדה נפטרה לפני מספר שנים מאותה המחלה.

בסוף ינואר האחרון לקתה הפעוטה בדום לב פתאומי בעקבות חנק מחתיכת מזון. צוותים של מד"א בצעו בה החייאה ופינו אותה לבית החולים שערי צדק, שם חוברה למכונת הנשמה.

בשלב זה, פנו הוריה של הפעוטה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות לבית החולים לנתקה ממכשירי ההחייאה. בעתירה הביעו ההורים את רצונם לשים קץ לסבלה של בתם מתוקף "חוק החולה הנוטה למות", המתיר לכל חולה סופני בישראל להימנע מהליכים רפואיים להצלת חייו.

ההורים אף טענו כי התייעצו לפני ההחלטה עם רבנים מפורסמים מהמגזר החרדי, אך לא ברור מה פסק ההלכה שניתן להם בנידון.

בית המשפט דחה את העתירה על הסף, ובעצם 'גזר חיים' על הפעוטה. בית המשפט קבע כי הפעוטה לא אובחנה כ"חולה סופנית", ההגדרה החוקית המאפשרת ניתוק ממכשירים שהוא בעצם סוג של "המתת חסד" פסיבית.

לאחר מכן בית המשפט ביקש לבצע ניתוח פיום קנה בפעוטה (להחדרת פיית הנשמה קבועה לקנה הנשימה דרך הגרון) כדי שיתאפשר להמשיך ולהנשים אותה באורח קבוע. גם כאן ההורים התנגדו.

לאחר דיון רגיש, בית המשפט קבע גם כאן, כי למרות מצבה הקשה של הפעוטה, היא אינה מוגדרת כחולה סופנית.

בהחלטתו הביע השופט דניאל טפרברג את הערכתו למוסד הרפואי, שנמנע מעימות משפטי עם הורי הפעוטה, וכן גילה הבנה לצער ההורים בשל מצבה של בתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר