הירי בכלא רימונים: איך הגיע אקדח לידיו של אסיר עולם?

הירי שביצע אסיר העולם בכלא רימונים, ממנו נפצעו שלושה סוהרים, מעלה תהיות רבות: איך הגיע האקדח לרשותו? ומדוע פעולת הכוחות המיוחדים הביאה למותו של האסיר? (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חגי דקל, עידו ארז - ynet)

השאלות ממקרה הירי היום (ראשון) בכלא רימונים מתחילות לצוף. במשטרה ובשב"ס החלו לבדוק איך הגיע אקדח לידיו של אסיר מסוכן בתוך הכלא השמור, כיצד הוא כיבה את מצלמות האגף ומדוע פעולת הכוחות המיוחדים הובילה למותו של האסיר ולפציעת אחרים.

כזכור, האסיר סמואל שיינביין, הצליח ככל הנראה להבריח אקדח אל תוך הכלא השמור, ירה בשלושה סוהרים ופצע אותם. לאחר התבצרות של מספר שעות, פרצו כוחות מיוחדים של שירות בתי הסוהר, הרגו את שיינביין ופצעו אחרים. השאלה הגדולה שעולה מהמקרה היא, האם מותו של האסיר ופציעתם של אחרים יכלו להימנע.

עורכת הדין שייצגה את שיינביין אמרה כי הוא התקשר אליה זמן קצר לפני שפתח בירי. "הבנתי ממנו שהוא במצוקה ושהחיים שלו בסכנה. ניסיתי לפנות לשירות אבל לא הקשיבו לי. היה אפשר למנוע את האירוע הזה אילו היו מקשיבים לי ופועלים" אמרה.

יש לציין כי עדיין לא ברור איך הגיע האקדח לידיו של האסיר. לדברי גורמים בשב"ס, לא עולה על הדעת שהוא הצליח להבריח את הנשק אל הכלא. לדבריהם, כל אחד שנכנס בשערי הכלא עובר בדיקה קפדנית, כאשר אפילו הסוהרים לא מורשים להכנס עם כלי נשק לתוך הכלא.

שיינביין ריצה מאסר עולם על רצח שביצע בארה"ב ולפני שבועיים יצא לחופשה. כעת מתברר כי הוא חטף נשק בזמן החופשה, ונתפס מיד לאחר מכן. נבדקת האפשרות כי הוא הבריח כלי נשק נוסף אל תוך הכלא.

כאמור, שיינביין ירה לעבר שלושה סוהרים, אחד מהם נפצע באורח אנוש, אחר נפגע קשה וסוהר שלישי נפצע באורח קל.
הוא התבצר במקום ולאחר זמן קצר פרצו למתחם כוחות מיוחדים של שירות בתי הסוהר. הם ירו לעבר שיינביין והרגו אותו. בנוסף, במהלך הפריצה נפגעו באורח קל לוחם ואסיר נוסף.

גורמים בשב"ס אמרו כי בזמן שהאסיר התבצר לא נשקפה סכנה לחיים של אף אדם ועל כן תמוהה הסיבה למהירות בה פרצו הכוחות המיוחדים למתחם.

לאחר שפונו הפצועים לבית החולים התברר כי אחד מהם, הילאל סיבאן, הוא אחיו של ג'ילאל בסיאן, שנספה באסון השריפה בכרמל בשנת 2010.

"הוא ממשיך דרכו של אחיו שנהרג באסון. התקשרו אלינו ואמרו שהוא נפגע. אנחנו מקווים לטוב ומחזיקים לו אצבעות", אמר אחיהם של השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר