בעקבות חשיפת כיכר השבת: ב"סינמה סיטי" ביטלו את ההקרנות בשבת

בעקבות בדיקת אתר כיכר השבת שהעלתה כי מתחם התרבות "סינמה סיטי" מאפשר חילול שבת, הוחלט הבוקר לבטל את ההקרנה. נציג: "ניר ברקת נתן לנו הנחייה לבטל" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתחם הסינמה סיטי. ההקרנות בוטלו (צילום: פלאש 90)

בעקבות בדיקת אתר כיכר השבת שהעלתה כי מתחם התרבות סינמה סיטי דורס ברגל גסה את קדושת השבת בבירה, הוחלט הבוקר (שישי) לבטל את ההקרנה.

נציג החברה דאג לעדכן את אחד הלקוחות כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הורה לבטל את ההקרנות שהיו אמורות להיות מוקרנות תוך חילול שבת: "אני מתקשר מכיוון שראיתי שקניתי כרטיס והיום ניר ברקת נתן לנו הנחייה מפורשת שאין להקרין סרטים אשר גולשים לשעות שבת", אמר הנציג והוסיף: "הייתה אמורה להיות הקרנה, אפשר היה לקנות כרטיסים פשוט ניר ברקת הגיע היום למתחם ונתן לנו הנחיה לבטל".

הנהלת מתחם התרבות החליטה עוד כי המקום ייפתח בשעה 18:30, מחצית השעה מאוחר יותר מהמתוכנן. "הציבור אמנם לא יוכל לצפות בהקרנה בשבת אך העובדים יצטרכו להגיע בעיצומה של השבת בכדי להכין את המקום לבאים". אומר גורם המעורה בפרטים.

נזכיר כי את שפורסם אמש (חמישי) כי המתחם אמנם לא פתוח באופן רשמי בשבת, אך מבדיקה שערכנו עולה כי ניתן להזמין מקומות לצפייה בהקרנות עד לשעה חמש אחר הצהריים ביום שישי, ערב שבת (שעת כניסת השבת בשבת הקרובה א.ר.), זאת כאשר ההקרנה עצמה מסתיימת הרבה לאחר כניסת השבת - כמעט עד השעה שמונה בערב.

בנוסף עולה, כי ניתן להזמין מקומות צפייה להקרנות המתבצעות במתחם עוד טרם צאת השבת. מה שאומר כי העובדים במקום מגיעים עוד הרבה לפני צאת השבת. באמצעות אתר האינטרנט של המתחם, ניתן להזמין כרטיסים לצפייה בהקרנה ביום שבת בשעה שש, כאשר השבת יוצאת מאוחר יותר, בשעה 18:17.

אברהם קרויזר, יועצו החרדי של ראש העיר ירושלים, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "באופן עקרוני העירייה וראש העיר מתנגדים לפתיחת המקום בשבת, וכך גם כתבנו בתשובה לבג"ץ. לא ידוע לנו כעת על כך שהמקום פתוח עד לאחר כניסת השבת. אנחנו נצטרך לבדוק את העניין".

לדבריו: "במידה והדברים נכונים אני רואה את זה בחומרה, על פניו זו הפרה של ההסכם שנחתם עם העירייה ומשרד האוצר".

בעיריית ירושלים סירבו להגיב, תגובת ה"הסינמה סיטי" טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות