אושר: יוכפל עונש המאסר לסרבני גט

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק המבקשת להכפיל את עונש המאסר לסרבני גט מעשר שנים כיום לעשרים שנה. ח"כ רוזין ממרצ: "ההצעה תסייע לנשים הכלואות על ידי בעליהם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה טרומית את הצעת חוק בתי דין רבניים של חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) הקובעת כי העונש לסרבני גט יוכפל.

החוק כיום קובע כי בתי הדין הרבניים יכולים להוציא צווי הגבלה נגד סרבני גט המסרבים לקיים פסקי דין של גירושין. על פי החוק הקיים ניתן להורות על מאסרו בפועל של סרבן גט.

הצעת החוק של ח"כ רוזין מבקשת להאריך את תקופת מאסר הכפייה המקסימלית לסרבן גט מעשר שנים כיום לעשרים שנים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "כיום נמצאים בבתי הכלא מספר סרבני גט המרצים תקופת מאסר לכפיית גט מזה שנים והכל בשל סרבנות עיקשת ונקמנות. ההצעה מבקשת להאריך את תקופת מאסר הכפייה המקסימלית לסרבן גט מעשר שנים כיום לעשרים שנים.

"תיקון זה נועד לסייע לבתי הדין הרבניים ליישם את החוק, לצמצם את מקרי סרבנות הגט ולסייע לעגונות ומסורבות גט, האסורות בכבלי נישואיהן, להשתחרר מכבליהן".

ח"כ רוזין אמרה במהלך הדיון במליאה כי: "הצעות חוק ותקנות שהמדינה כופה על המדינה בעצם נוהגים באלימות כלפי הנשים. כאשר נשים ממוקמות באופן קבוע במקום נחות לעומת הגברים, אז לא מתקיימת פה חברה שוויונית והוגנת והמדינה מהווה חלק מאותם חסמים. הצעת החוק הזו תסייע לנשים שנמצאות בכלא על ידי בעליהן".

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן שגם הוא חתום על הצעת החוק אמר כי "הצעת החוק שהגשתי מיד עם בחירתי לכנסת לאפשר הארכת מאסר של סרבני גט, נולדה לאחר שנים של פעילות למען עגונות ומסורבות גט בארץ ובעולם.

"אני מאמין שבמקרים מועטים שבהם הבעלים נשארים בסירובם לא לתת את הגט, עלינו להמשיך ולהכביד עליהם, ובעז"ה לפעול שישחררו לחופשי את נשותיהם. אני מברך את ח"כ רוזין שנענתה לבקשתי להגיש אותו"

בסיום הדיו, 16 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן תוכן לקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר