נפטר שופט העליון לשעבר אדמונד לוי

שופט בית המשפט העליון לשעבר, אדמונד לוי, הלך לעולמו בגיל 72. לוי הוביל את הועדה שהכשירה את המאחזים בשטחי יהודה ושומרון. בייניש: "מדובר באיש צנוע" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אדמונד לוי ז"ל (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט העליון לשעבר, אדמונד לוי, הלך היום (שלישי) לעולמו והוא בן 72. לוי נולד בשנת 1941 בעיראק וכשהיה בן 10 עלה עם בני משפחתו לארץ.

לאחר שהוסמך לעריכת דין ב-1970 הוא עבד כעורך דין עצמאי קצת פחות מעשור. לאחר מכן מונה לשופט בבית הדין הצבאי המחוזי של פיקוד מרכז.

ב-1979 מונה לשופט בבית משפט השלום בכפר סבא וחמש שנים לאחר מכן קודם לשופט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. לוי עמד בראש ההרכב שגזר מאסר עולם על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, יצחק רבין.

בשנת 2000 מונה לשופט בבית המשפט העליון. הוא סיים את תפקידו בבית המשפט העליון בשנת 2011.

לאחר פרישתו מכס השיפוט עמד לוי בראש ועדה להכשרת מאחזים ביהודה ושומרון.

דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אמרה כי "אני המומה מהמוות הפתאומי".

בייניש דיברה על מידותיו של לוי ואמרה: "מדובר באדם נפלא, אציל נפש, איש ערכים וצנוע וזה גם מה שהתווה את דרכו השיפוטית בהתאם לערכיו ואמונותיו".

יו"ר "הבית היהודי", שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: "פטירתו של השופט אדמונד לוי היא אבידה גדולה לארץ ישראל ולעם ישראל. הוא איש שמסמל בעיני אמת ללא פשרות, פשטות שיש בה אצילות, ואמונה אמיתית בצדקת הדרך".

לדבריו, "אדמונד ייזכר בין השאר כמי שהתנגד לגירוש מגוש הקטיף, וכמי שעמד בראש וועדה שבסופה יצאה סוף סוף האמת לאור ולפיה ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואיננה שטח כבוש. יהי זכרו ברוך".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ספד גם הוא: ״זכיתי לעבוד במחיצתו בוועדה לבחירת שופטים ולמדתי ממנו רבות. הערכתי את יכולתו להקשיב לרחשי הציבור ולייצג את מערכת המשפט בצורה נאמנה, ישרה וערכית. אני מוסר תנחומים למשפחתו״

ח"כ אלי בן דהן אמר: "מכל פסיקותיו עומדת לזכותו במיוחד פסיקה אחת שבה התגלתה מוסריותו המיוחדת ויכולת ההבחנה שלו למרחוק. אני מתכוון לפסק דין של 11 מול 1 כאשר הוא היחיד שהתנגד לגירוש מגוש קטיף וטען לאי-מוסריותו ושהתחייבות המדינה כלפי המתיישבים אין בה ממש, דבר שבדיעבד התברר עד כמה הוא צדק".

"ועדת חקירה ציבורית בראשות השופט מצא, קבעה שאכן המדינה פשעה נגד המתיישבים, לא הייתה מוכנה והסיסמה "יש פתרון לכל מתיישב" התבררה כריקה מתוכן וכולה מעשה תעתועים של פרסומאים. זו פסיקת הדגל המוסרית הגדולה של השופט לוי וכך אני אזכור אותו תמיד. יהיה זה מעשה זיכרון לשופט גדול, אם הדו"ח הקרוי על שמו יאושר על ידי הממשלה."

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יריב לוין ואורית סטרוק, אמרו הערב כי הם, "מבכים את מותו של שופט ביהמ"ש העליון אדמונד לוי, שהשכיל להבהיר משפטית את זכותם של עם ישראל ומדינת ישראל על כל מרחבי ארצנו".

חברי השדולה קראו לשר הביטחון ללכת לאורו של השופט בהמלצות הועדה להסדרת המאחזים: "אנו קוראים לשר הביטחון ללכת לאורו של השופט המנוח, וליישם את המלצות הדו"ח שלו, כפי שהבטיח זה מכבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר