"יביא לעליית מחירים"

סותר את עצמו: כך תקף סגן שר האוצר את ביטול המע"מ

כמעט שנה אחורה, הצעת חוק שקראה לבטל את המע"מ לזוגות צעירים שרוכשים דירה חדשה נדחית בין היתר בשל התנגדות "יש עתיד". מי שנימק את ההתנגדות הוא לא אחר ממיקי לוי - שהיום תומך בהצעה דומה של יו"ר מפלגתו יאיר לפיד. "הדבר יביא לעלייה בביקוש לדירות ואף לעליית מחירים" אמר אז לוי (פוליטי,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, ערוץ הכנסת)

ה'דיקטטורה' של יאיר לפיד משפיעה גם על סגנו? בימים אלו עוסקים כלי התקשורת בהחלטתו של שר האוצר לבטל את המע"מ על דירות חדשות לזוגות צעירים, סגנו מיקי לוי מתראיין ומגבה את החלטת השר, אך מתברר כי לפני כשנה, אותו מיקי לוי נימק מדוע אסור לבטל את המע"מ על דירות חדשות.

לפני כחצי שנה בכ"א אייר תשע"ג 01.05.13, הציע ח"כ ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" הצעת חוק לפיה הוא מבקש לפטור ממע"מ זוגות צעירים, חוק דומה לזה של לפיד. אלא, שכאשר החוק נדון בכנסת, גם השר יאיר לפיד וגם סגנו מיקי לוי התנגדו לו.

מי שנימק את החלטת הממשלה להתנגד לחוק היה לא אחר מאשר סגן שר האוצר מיקי לוי: "בפתח דברי אקדים ואומר: הממשלה מתנגדת להצעת החוק" פתח לוי את דבריו.

"מס ערך מוסף הנו מס המוטל על הצריכה" נימק סגן השר לוי את ההחלטה להתנגד לחוק, "והוא חל על כלל המוצרים והשירותים ועל כלל הצרכנים במשק. הוא פשוט, ויעילותו של חוק מס ערך מוסף באה לידי ביטוי בכך שנשמור על העיקרון של אחידות המס, וכדי לשמור על עיקרון זה חוק המע"מ אינו קובע שיעורי מס מיוחדים ואינו פוטר מוצרים או צרכנים מתשלום המס".

"יש לציין כי רכישת דירה חייבת במס ערך מוסף, רק כאשר היא נקנית מהקבלן. רכישת דירה מיד שנייה כלל אינה חייבת במע"מ. האם הכוונה היא להקל על מי שירכוש דירות מגורים מהקבלן? הרי דווקא מלאי הדירות הישנות, שהוא גדול ממלאי הדירות החדשות, עשוי להתאים לרכישה על-ידי זוגות צעירים. לא מן הראוי לעודד אוכלוסייה זו לרכוש רק דירות חדשות".

"קביעת פטור ממס ערך מוסף לרוכשי דירה ראשונה חדשה שנקנית מן הקבלן תביא לכך שאוכלוסייה זו, שתרצה ליהנות מהפטור ממע"מ, תבקש לרכוש רק דירות חדשות. למה הדבר יביא? הדבר יביא לעלייה בביקוש לדירות אלה ולפיכך אף לעליית מחירים. אני לא בטוח שאותו פטור יגיע לכיסו של הצרכן. אני בספק. זה יגיע לכיסו של הקבלן. יישום הצעת החוק יביא לכך שהנהנה מהטבת המס יהיה הקבלן, ולא הרוכשים, וכך ההטבה לא תגיע אל מי שמגישי ההצעה התכוונו להם בדיוק" נימק סגן שר האוצר.

מיקי לוי המשיך ואמר את דעתו על החוק, כשהוא מסביר למה המדינה לא תעמוד בו מבחינה תקציבית: "עלות החוק המוצע מגיעה כדי 1.4 מיליארד שקל בשנה. בימים טרופים אלה זה מאוד מאוד בעייתי, אך על מספר זה יש להוסיף עלויות נוספות, בשל שינוי בביקושים, הונאות, זיופים של רישום דירות על שמם של אחרים כדי לזכות בפטור האמור, פיקוח והשפעות רוחב. חשוב לציין כי מגישי הצעת החוק אינם מציינים איזושהי הצעה ממשית למימון - מקורות למימון הסכום הגדול של הצעתם. הם הסתפקו באיזושהי אמירה של פטור, וזהו. הסכום גדול מאוד, דבר שיוביל להפסד הכנסות ממסים בסכום שקשה להסכים לו, בייחוד בעקבות המשבר הפיסקלי שבו אנו נתונים".

כעת כאמור, אותו סגן שר מיקי לוי, מגבה את החוק בכלי התקשורת, זאת למרות שהתנגד לו לפני מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר