תג מחיר? "מוות לסודנים" בבני ברק

בימים האחרונים ריססו אלמונים ברחובות צפון העיר בני ברק ושכונת פרדס כץ כתובות נאצה וגרפיטי כנגד פליטים ועובדים זרים תושבי האזור. ח"כ רוזין: "מצער אך לא מפתיע" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

תג מחיר חרדי? בימים האחרונים ריססו אלמונים ברחובות צפון העיר בני ברק ושכונת פרדס כץ כתובות נאצה וגרפיטי כנגד פליטים ועובדים זרים תושבי האזור.

באחד המקומות ברחוב הרב שך רוסס בתחנת האוטובוס גרפיטי "מוות לסודנים" וברחוב ז'בוטינסקי לא הרחק משם נכתבו משפטי נאצה כנגד הסודנים והערבים.

יצוין כי בשנים האחרונות השתכנו באזור צפון בני ברק ובעיקר בשכונת פרדס כץ מאות משפחות של פליטים ומהגרי עבודה זאת בשל קרבת המקום לריכוזי התעסוקה במרכז הארץ.

במקביל נוצר מתח סמוי שהתפרץ מידי פעם בין האוכלוסייה הוותיקה של פרדס כץ המונה בעיקר ציבור מסורתי לצד משפחות חרדיות לבין הפליטים שהגיעו להתגורר בשכונה.

עם זאת הביעו הבוקר (חמישי) תושבי האזור, גם החרדיים שבהם, כעס על כתובות הגרפיטי הגזעניות המזכירות לטענתם זמנים חשוכים ואפלים. "גם לי לא נוח עם המצב שהעובדים הזרים השתלטו לנו על השכונה", אומר בנימין אברך אב למשפחה ברוכת ילדים הטוען כי בני משפחתו חוששים ללכת ברחובות בשעות הערב בשל נוכחותם של המהגרים.

אולם לדבריו הכתובות הינם חציית קו אדום המתיר את דמם. "היום זה כתובות מחר זה עלול חלילה להפוך למעשים, זו לא התנהגות של יהודים בני תורה", אומר בנימין.

א', פליט מאריתראה, תושב השכונה, מביע דאגה וטוען כי הוא וחבריו חשים לאחרונה את התגברות השנאה כלפיהם. "בעוד אתם הדתיים טוענים על חשש מאלימות הרי שדווקא אנחנו המיעוט בשכונה סובלים מהצקות והטרדות ומניסיונות לגרש אותנו", אומר א' הטוען כי המצב רק מחריף. "יבוא יום ויכו אותנו פה", הוא מזהיר בחשש.

ח"כ מיכל רוזין, יו"ר הוועדה לעובדים הזרים אומרת בתגובה על כתובות הנאצה ל"כיכר השבת" כי "גילויי השטנה למבקשי המקלט מצערים אך ממש לא מפתיעים, ומקורם בהסתה הבלתי נלאית של נבחרי ציבור רבים נגד אותם אנשים נואשים. במקום להסית לשווא נגדם אני מציעה לאותם נבחרים להציע סופסוף מדיניות מערכתית והגונה לטיפול בבקשות המקלט שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר