תנו לחיות לחיות נגד ההסתה בגל"צ

בעמותת 'תנו לחיות לחיות' שגרו מכתב מחאה זועם בעקבות ההסתה נגד החרדים בגל"צ, כשבאותה התוכנית תקפו המגישים גם את הצמחוניים, "מדובר בהתבטאות דוחה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מגנה את ההסתה: מייסדת 'תנו לחיות לחיות' אתי אלטמן (צילום: גיל יוחנן YNET)

ההתבטאות מעוררת המחלוקת נגד האוכלוסייה החרדית מפי חבר פאנל בתוכנית בגלי צה"ל שפורסמה לראשונה באתר "כיכר השבת", מסרבת לרדת מסדר היום. למאבק נגד תחנת הרדיו הצבאית מצטרף כעת ארגון "תנו לחיות לחיות" לאחר שחברי הפאנל אף תקפו את הצמחוניים.

בהתייחס להתבטאות נגד האוכלוסייה החרדית, נכתב במכתב ששלח הארגון לגל"צ, כי מדובר בשנאה מגזרית, "מדובר בהתבטאות גזענית ודוחה. העובדה שהקומיקאי שהתבטא כך, והמגישות ששיתפו איתו פעולה, לא הבינו מייד שמדובר בדברים מתועבים - מצביעה רק עד כמה השנאה המגזרית העמיקה את שורשיה".

"לצד הביטוי לסטראוטיפים נגד חרדים, השיחה באולפן ביטאה גם סטראוטיפ מכוער כנגד צמחוניים כמי שמעדיפים לאכול בני-אדם ולא חיות אחרות (זו הייתה נקודת המוצא של השיחה). מהדים שהגיעו אלינו, אנו מבינים שהדברים אכן יצרו גם עוינות בפעול כלפי צמחונים וכלפי הצמחונות, במיוחד בקרב חרדים שנפגעו מדברי השטנה כלפיהם". נכתב עוד.

במכתב המחאה הביעו בארגון את מחאתם נוכח הדברים החמורים "אנו מוחים על הדברים ומבקשים שיינקטו צעדים שיבטיחו שהם לא יישנו".

בתכנית "לא רוצים לישון עצמאות" בהגשת נועה צינמן ותמר עמית יוסף, שוחחו משתתפי הפאנל בנושאי צער בעלי חיים וצמחוניות, ואחד המגישים-אורחים אמר ללא כל היסוס כי מבחינתו - אם רק הייתה לו אפשרות - הוא היה אוכל בני אדם.

חבר הפאנל אמר כי היה רוצה לדלל את האוכלוסייה החרדית. "זה בדיוק הפרדוקס כי אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח".

"כי זה כשר", קבע מגיש נוסף. "כשר זה הכי מגעיל, מסעדות כשרות אילו מסעדות דוחות", השיב חבר הפאנל שמעוניין לדלל את הציבור החרדי. אחרי דקות מעטות במהלכן הושמעו שירים, פנתה המגישה אל המאזינים וניסתה להבהיר: "בשם מערכת עצמאיות בלילה, כאילו זה שאמרנו מקודם על לאכול חרדים, לא התכוונו באמת, א. לא כשר. ב. לא פרקטי. ג. באמת הכל הכל בהומור".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הדברים שנאמרו בתוכנית לא נאמרו על דעת גלי צהל ולא היו במקומם. מיד לאחר שנאמרו הדברים, שדרנית גלצ הבהירה כי מדובר בתוכנית הומור וסאטירה וכי לא הייתה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי. אנחנו מתנצלים בפני מי שמצא עצמו נפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר