לקראת ביקור האפיפיור: הוצאו צווים מנהליים

במערכת הביטחון חוששים מפעילויות מחאה של פעילי ימין בזמן ביקורו של האפיפיור בשבוע הבא בישראל, לאור זאת, הוצאו צווים מנהליים נגד פעילי ימין תוך הרחקתם מירושלים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האפיפיור פרנסיסקוס (צילום: shutterstock)

במערכת הביטחון חוששים מפעילויות מחאה של פעילי ימין בזמן ביקורו של האפיפיור בשבוע הבא בישראל, לאור זאת, האלוף ניצן אלון, מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון הוציא לראשונה צווים מנהליים נגד פעילי ימין המתנגדים לתפילת נוצרים במקומות קדושים לעם היהודי.

שני הפעילים קיבלו צווים המורים על הרחקתם מירושלים לתקופת הביקור - למשך ארבעה ימים. בחלק מהזמן השניים יצטרכו לשהות במעצר בית. הצווים הגיעו בעקבות מידע מודיעיני כי בכוונתם להפר את הסדר הציבורי במהלך הביקור.

במכתב כתב מפקד אוגדת איו"ש: "בתוקף סמכותי כמפקד כוחות צה:"ל באזור ולפי סעיף 297 לצו בדבר הוראות ביטחון, לאחר שעיינתי בחומר מודיעיני מהימן ואיכותי המצביע על מעורבתו האישית של (שמו אסור בפרסום, צ.ג), בפעילות בלתי חוקית ואלימה כנגד קודשי דת נוצרים, באופן המוביל לסיכון ביטחון הציבור והאזור, ולאחר ששוכנעתי כי טעמים ביטחוניים כבדי משקל מחייבים זאת וכע הדבר נחוץ והכרחי, בשל טעמי ביטחון החלטיים, לשם שמירה על ביטחון האזור ועל הסדר הציבורי מפני הסיכון יהא נתון לפיקוח מיוחד".

בתוך כך, הבוקר (חמישי) קטין נוסף הנמנה על פעילי הימין עוכב לחקירה על ידי משטרת ישראל, ולא ברור האם בכוונת המשטרה להוציא גם לו צו מינהלי לקראת ביקור האפיפיור. מדובר באחיו של מקבל צו מנהלי אתמול וטרם ברור מדוע עוכב.

עורך דין איתמר בן גביר המייצג את אחד הנערים, אמר כי "זה חלק מההיסטריה של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.מנסים לסתום פיות של צעירים המבקשים למחות נגד הביקור.ישראל הופכת להיות מדינה לא דמוקרטית ומשתיקה מחאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר