כמה מזון צורכת משפחת נתניהו?

ועדת המכרזים אישרה את ההתקשרות בין משרד ראש הממשלה לרשתות מרכולים בסך של 300 אלף שקל. מתוכם, 160 אלף שקל עבור מזון למעון ראש הממשלה (חדשות,בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה (צילום: פלאש 90)

מעון ראש הממשלה צורך מזון בעלות של כ-13 אלף שקל לחודש (160 אלף שקל בשנה). כך עולה מהפרוטוקל של ועדת המכרזים שאישרה את התקשרות מעון ראש הממשלה עם רשת מרכולים.

התקציב כולו עומד על 300 אלף שקל, כאשר 160 אלף שקל מתוכו הם עבור צריכת המזון של מעון ראש הממשלה, בעוד 140 אלף שקל מהתקציב הם עבור משרד ראש הממשלה.

את דבר ההתקשרות חשף "הארץ". בבקשה לאישור נכתב כי "המשרד ומעון ראש הממשלה נדרשים לשירותי סופּרים לרכישת מזון ומוצרי יום. עבור המשרד, הרכישות משמשות לישיבות ממשלה, לישיבות קבינט ולישיבות בלשכת ראש הממשלה".

על פי הפרוטוקול, אושרה התקשרות עם שופרסל, מגה, רמי לוי, קו אופ, אושר עד וזול ובגדול, כאשר כל אחד מהמרכולים יספק מצרכים בהיקף של 50 אלף שקלים. התשלום יבוצע באמצעות כרטיסי אשראי נטענים.

עוזרת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אורטל חזות, ציינה בדיון בוועדת המכרזים כי "יש לדון בנושא שוב כדי למצוא מתווה מתאים שייתן מענה לאספקת מוצרי מזון".

בדיון העלו את הבעייתיות בעריכת מכרז חדש ללא הליך חשיבה וללא התייעצות עם גורמים מקצועיים, אך החליטו לאשר את הבקשה באמצעות פטור ממכרז לשנה הנוכחית בלבד, בשלב הזה.

על פי נתוני הלמ"ס בשנתון הסטטיסטי, הוצאות המזון למשפחה ישראלית בעשירון העליון עומדת על כ-3,000 שקלים בחודש. משפחה ישראלית ממוצעת מוציאה קצת יותר מ-2,000 שקלים בחודש על מזון.

כאמור, על פי הנתונים, מעון ראש הממשלה צורך מזון בעלות של למעלה מ-13 אלף שקל בחודש, אך יש לציין כי במעון ראש הממשלה מתארחים גם מספר רב של אישי ציבור ומנהיגים מהעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות