משרד החינוך הצליח לחמוק מבעיית האבולוציה?

משרד החינוך החליט להכניס את לימודי תורת האבולוציה הכפרנית אל מערכת החינוך, אך זאת ללא החלק על מוצאו של האדם: "נמנעים מלגעת בנושאים מעוררי מחלוקת" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

לאחר שהבוקר (ראשון) פורסם כי משרד החינוך החליט להכניס את לימודי תורת האבולוציה הכפרנית אל מערכת החינוך הממלכתית והממלכתית-דתית, הודיע המשרד כי עיקרי תורת האבולוציה של דרווין תילמד, אך זאת ללא החלק על מוצאו של האדם.

כאמור, הבוקר פורסם כי תורתו הכפרנית של דרווין תכנס אל מערכת החינוך כבר בכיתות ח' ו-ט' בתחום המדעים בכלל הזרמים של החינוך הממלכתי.

כאמור, משרד החינוך הודיע כי החלק על מוצאו של האדם בתורה הכפרנית לא יילמד בבתי הספר, זאת בכדי לאפשר להכניס את לימוד התורה הכפרנית בכל הזרמים של החינוך הממלכתי. עם זאת, התלמידים ילמדו על בריאות האדם, מעורבות האדם במרכיבי הסביבה והשלכותיה והתערבות האדם בתהליך התורשה.

פרופסור חגי נצר, חבר בוועדת המקצוע, אמר כי "אין התייחסות ישירה לנושא הזה מפני שמדובר בנושא רגיש מאוד במדינת ישראל. ישנה כאן הימנעות מסוימת מלגעת בנושאים שמעוררים מחלוקת בזרמים מסוימים. אני חושב שכל הנושאים של תורת האבולוציה צריכים להיות שם, אבל השאלה היא איך להציג אותם בכל זרם בחינוך".

לדבריו, "אנחנו חייבים להבין שבנושאים מסוימים יש להשאיר את החופש למורה על מה לשים את הדגש. אנחנו לא יכולים להכתיב, לא ככה הולך החינוך".

סגן שר החינוך אבי וורצמן מ"הבית היהודי" הבהיר כי "למערכת החינוך הממלכתי-דתי לא תיכנס אף תכנית שיש לה נגיעה לענייני אמונה מבלי שהיא עוברת את אישור מועצת החינוך הממלכתי-דתי. עד כה לא הובאה בפני מועצת החמ"ד כל תכנית. במידה ותוגש, הדבר יובא בפני המועצה שתדון בדבר ותקבל את החלטה אם לקבל או לדחות את התכנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר