'קווים' עדיין שובתת בערים החרדיות; אחד מראשי וועד העובדים נדרס

עובדי חברת 'קווים' משביתים את עבודתם עד לשעות הצהריים המוקדמות, בערים החרדיות מודיעין עילית וביתר עילית, זאת לאחר שאחד מראשי הוועד נדרס ע"י נהג חלופי (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: וועד העובדים)

השביתה הופכת לאלימה: עובדי חברת 'קווים' משביתים היום (חמישי) את עבודתם עד לשעות הצהריים המוקדמות, בערים החרדיות מודיעין עילית וביתר עילית.

השביתה שאמורה הייתה להסתיים בשעות הבוקר המאוחרות התארכה לאחר שלטענת העובדים: אחד מראשי הוועד נדרס על ידי נהג אוטובוס חלופי בשירות החברה.

בחברת 'קווים' נערכו מבעוד מועד ושכרו את שירותיהן של חברות חלופיות במטרה להמשיך את הנסיעות בעיר כמתוכנן, כל זאת, לפי הנהגים, במטרה לשבור את השביתה.

ניסן נמני מראשי הוועד אמר: "זהו אקט חסר אחריות מצד הנהלת קווים- מדובר בחברות פרטיות שלא מורשות ולא מותאמות לבצע נסיעות בתחבורה ציבורית".

הבוקר המאבק עלה שלב כאשר העובדים התעמתו, ולכל צד גרסה שונה. לפי הנהגים, נהג אוטובוס חלופי דרס את נידאל גית, מראשי הוועד. בחברת 'קווים' טוענים כי הנהג לא הבחין בו: "מדובר באוטובוס של החברה שבעקבות החסימה שלהם בגופם כולל שימוש בילד בן 5 שחסם את האוטובוס".

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן ובמיוחד - סירוב ההנהלה לתוספת שכר מכל סוג שהוא. עוד מוחים הנהגים כנגד שעות עבודה ארוכות (13 שעות בממוצע ביום) שיבוץ שרירותי למשמרות, פיצול יום העבודה ללא תמורה, פנסיה מינימאלית ולא מספקת והעדר קרן השתלמות.

תגובת חברת 'קווים' כפי שנמסרה ל"כיכר השבת": לצערה של קווים והציבור אותו היא משרתת, ממשיך קומץ מוועד העובדים לנקוט בשביתה אלימה וחסרת אחריות בו בזמן שמתנהל משא ומתן בין הצדדים. השיבושים היום בבית"ר עילית כללו חסימה של חניון החברה בעיר, ומניעה מנהגים שאינם תומכים בשביתה לצאת לעבודה, תוך שימוש באלימות כלפיהם וכלפי המשטרה שהגיעה למקום על מנת להשיב את הסדר על כנו ולאפשר את המשך העבודה כסדרה. אחד מאנשי וועד העובדים עוכב על ידי המשטרה. על מנת להמשיך לקיים את שירות התחבורה הציבורית החיוני ללא פגיעה בציבור הנוסעים, תוגבר האשכול באוטובוסים נוספים, וזאת בתיאום מלא עם משרד התחבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות