תיעוד מקבר דוד: היהודים סולקו, הנוצרים ערכו "מיסה"

הקרב מחריף: מתפללים יהודיים הוצאו על ידי המשטרה מקברו של דוד המלך ובמקומם נכנסו למקום נוצרים שערכו "מיסה" במתחם. סופו של הסטטוס קוו? צפו בתמונות מהמקום (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קבר דוד, הצהריים (צילום: באדיבות המצלמת)

למרות הבטחות חוזרות ונשנות מצד גורמים מדיניים ופוליטיים כי אין הסכם מול הוותיקן בנוגע למתחם קבר דוד, מתברר כי הסטטוס-קוו הרגיש הופר בריש גלי. הבוקר (שני), שוטרים הוציאו מתפללים יהודים ממתחם הקבר ואפשרו לקבוצת נוצרים לערוך במקום מיסה.

דניאל עשור, דובר נאמני עיר דוד, סיפר על כך בשיחה עם "כיכר השבת": "היום בשעה 09:00 השוטרים הוציאו את המתפללים היהודים ממתחם קבר דוד המלך למטה, ולא אפשרו ליהודים להיכנס להתפלל כאשר הם אפשרו לנוצרים להיכנס למתחם הקבר לתפילה נוצרית בקבר עצמו".

בעקבות המצב החדש, נערכה היום בשעה 15:00 הפגנה בקבר דוד, תחת הכותרת: "לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו במקום" ו"לא ניתן למסור את המקום הקדוש". "בשעה האחרונה הייתה מחאה של כמה עשרות יהודים וכרגע המוחים היהודים נכנסו לתוך חדר ״סעודה אחרונה״ השוכן למעלה ורוקדים במטרה למחות כנגד מה שהתרחש הבוקר". סיפר עשור.

נוצרים בקבר דוד (באדיבות המצלם)

המתפלל שהוצא הבוקר רותח זעם לנוכח האירועים הללו ואומר: "אין לזה תקדים ברחבי העולם שבו יוצאו יהודים מבית-כנסת ותינתן אפשרות לנוצרים להתפלל במקום לתפילה במקום יהודים. אין לזה אף תקדים בעולם. הדברים חמורים ומדברים בעד עצמם ואם הם נעשו בחסות מדינת ישראל, כפי שהדברים נראים, הרי זו הכרזת מלחמה על היהדות".

אין זו הפעם הראשונה בה נוצרים עורכים במקום מיסה מבלי שאיש יעצור אותם. אתמול (ראשון) הגיעו עדויות רבות על קיום המיסה. חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, תיעד את התפילות המתקיימות במקום, ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא קבל על כך: "לפני כן טשטשו את עיננו וערפלו אותנו ועכשיו שזה וקרה והמקום הפך למקום תפילה, הם אומרים שזו לא הייתה תפילה אלא התכנסות והריחות שם אלו סתם ריחות והשיפוצים הם לא שיפוצים. כולם צריכים להבין שבממשלת ישראל יש חברי כנסת שהוליכו את הציבור שולל ורימו אותנו ועכשיו אנחנו רואים את זה מוחשית", אמר קינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר