תבוסה לאלקסלסי: בית המשפט מחזיר את השוחטים לעבודה

חמישה חודשים אחרי תחילת המאבק בין מנכ"ל המפעלים "הל יסכה" ו"טל הל יסכה" באור יהודה לבין השוחטים, בית הדין לעבודה קבע כי יש להחזיר את השוחטים לעבודתם (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלקסלסי (צילום: כיכר השבת)

חמישה חודשים אחרי תחילת המאבק בין מנכ"ל המפעלים "הל יסכה" ו"טל הל יסכה" באור יהודה לבין השוחטים, בית הדין לעבודה בתל אביב קבע כי פיטורי השוחטים והבודקים במפעלים נעשו שלא כדין מתוך כוונה לפגוע בהתאגדות העובדים במפעל. עוד נקבע כי המפעל העסיק שלא כחוק שוחטים חלופיים תוך שהוא נוהג באלימות כנגד העובדים המפוטרים.

בפסק הדין נכתב כי היו אירועי אלימות במפעלים בזמן המאבק "שוכנענו כי אכן היו אירועי אלימות שבה חלק מנציגי המשיבות היו מעורבים". עוד נכתב בפסק הדין כי הייתה התנהלות קלוקלת מצד הנהלת המפעל כאשר לכאורה השתמשו ברב העיר אור יהודה כעילה לאי שיבוץ העובדים למשמרות עבודה.

הרב צוטט אומר "ברצוני להבהיר שכל העניינים הפורמליים של כשרות המשחטה ובהתנהלות מול הבעלים הם בסמכותו של רב המשחטה הרב רבי ראובן אלמליח". לאור זאת קבעו השופטים "אשר על כן על השוחטים והמשגיחים לפנות לרב המשחטה בלבד".

בתום הדין פסקו השופטים כי על המפעל להשיב את השוחטים והבודקים ולפצות אותם במאה וחמישים אלף שקלים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים. עוד נקבע כי למפעל יש שבוע ימים לנהל מו"מ על הסכם קיבוצי מול וועד העובדים.

י' שוחט במפעל אמר עם הקראת פסק הדין: "זה רגע מרגש: בשני החגים האחרונים נאלצנו לקושש כסף מגמ"חים בכדי לעשות את החג. חמישה חודשים השיגו את גבולנו וסירבו לקבל צווי מניעה מבתי דין של צדק אבל לא שברו את רוחנו".

"מהמקום הנמוך ההוא טיפסנו למעמד של צד למו"מ והמסר לכל השוחטים ברור- עכשיו כשכולנו מקשה אחת- מה שהיה לא יחזור", הוסיף השוחט.

איתמר פרחי המלווה את האיגוד מטעם ארגון "כוח לעובדים" אמר "ההחלטה שנתקבלה בבית הדין היא ציון דרך חשוב במאבק הארצי. המפעל לא חסך מאמצים בניסיון לפגוע בעובדים. אנו מקווים כי עתה נוכל סוף סוף לצרף את המפעל לשורה של משחטות בהם מתנהל כבר משא ומתן לשיפור תנאי העובדים".

בראשית המאבק בעקבות התנהלות ההנהלה וסירובה להכיר בהתארגנות העובדים, השביתו העובדים את המשחטה. ההנהלה מצדה שלחה לעובדים מסרים סותרים: מחד, הודעת SMS המודיע לעובדים כי הוצאו לחופשה ללא הגבלת זמן, ומאידך כאמור זימון 19 מהעובדים לשימוע.

העובדים מוחים על הפיטורים, לפני ארבעה חודשים (כיכר השבת)

נ' שוחט במפעל קובל על היחס לו היו נתונים עובדי המפעל מאז הסכסוך: "ציוד שחיטה וציוד אישי נגנב מהתאים. מעבר לפגיעה האישית, נדהמנו מהזלזול במקצוע. למדנו שההנהלה הזו לא מכבדת דבר, לא את החוק ולא את כבוד הזולת".

ניסים אלקסלסי מסר: "יותר מאוחר אני אגיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר