מכון לנדר: עשרות סטודנטים הפגינו מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה

עשרות סטודנטים חרדים ודתיים הלומדים במרכז האקדמי ירושלים 'מכון לנדר', התייצבו הבוקר מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה, בזמן הדיון שמתקיים על עתיד המכון (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילוםף טוביה ברוקנר)

עשרות סטודנטים חרדים ודתיים הלומדים במרכז האקדמי ירושלים 'מכון לנדר', התייצבו הבוקר (שלישי) מול משרדי המועצה להשכלה גבוהה, בזמן הדיון שמתקיים בנושא עתידם בהשתתפות בכירי המל"ג.

המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר "אל תשרפו לנו את התואר", או "שי פירון תמצא פתרון".

טוביה ברוקנר, דובר הסטודנטים אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "כולם באו בקריאה אחת ברורה, אל תפקירו את הסטודנטים. כל השיקולים וכל הכישלונות אסור שיפגעו בסטודנטים, הם העתיד של מדינת ישראל וכל משחקי הכבוד או הגורמים למיניהם צריכים להיות סביב זה. לא יכול להיות שהסטודנטים שהם הזוגות הצעירים - מגדלי הילדים, ישלמו את המחיר של בעלי ההון או הבעלים הכושלים שהיו פה בדרך".

"אנחנו מקווים שהצעד הבאה יהיה לחזור וללמוד בכיתות ולסיים את השנה האקדמאית ולהמשיך ללמוד ולתרום למדינת ישראל, זה מה שאנחנו רוצים. גם עכשיו שאנחנו פה, אנחנו מקיימים כאן שיעורים, זאת לא מחאה אלימה. לא יכולים לפרט את צעדנו הבאים", הוסיף נציג הסטודנטים.

ביום שישי האחרון, התקיים דיון בבית המשפט מחוזי בירושלים בראשות השופט דוד מינץ, שקבע כי תהליך הקפאת הליכים בעקבות חובות הנאמדים ב-22 מיליון שקל, יימשך עוד זמן מה. לאור זאת, בימים האחרונים עורכים מנהלי המוסד דיונים קדחתניים בניסיון למציאת פתרון מיידי.

בראשית השבוע, יו"ר מועצת הסטודנטים שיגר מכתב למל"ג ולסגן נשיא מכון לנדר, בתוכנו שהגיע לידי "כיכר השבת", הוא מתאר את שעובר על הסטודנטים כולם לרבות החרדים שבהם. "ימים לא פשוטים עוברים עלינו הסטודנטים מבי"ס לחינוך וחברה במכון לנדר. אלו ימים ולילות מלאי מתח, חרדות ופחדים לגבי עתידנו. תחושות קשות אלו עולות אחרי השקעה ארוכה של כסף, ביצוע מטלות ועמידה בדרישות האקדמיות. כולנו חשבנו שהשנה יסתיים מחזור א' של לימודי חינוך וחברה וכי התואר שכולנו ציפינו לו יוענק לנו בטקס מרגש ומרשים כמו במקומות אקדמיים אחרים. אך נראה שלא כך הדברים!".

במכון לנדר לומדים 1,200 סטודנטים במסלולים שונים. בבקשתו לבית המשפט טען המכון כי הייתה התנהלות שגויה שהביאה לחובות של מיליוני שקלים, מה שמעמיד אותו בסכנת סגירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר