שמואל אבואב: "עייפות ונהיגה הם שילוב מסוכן וקטלני"

מתחזקת הערכה כי נהג הרכב בו שהה חסיד בעלזא יוסף וינד ז"ל היה עייף בשעת הנסיעה. מנכ"ל אור ירוק שמואל אבואב ל"כיכר השבת": "המדינה חייבת לבנות יותר פינות רענון"

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יוסף וינד ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שעות אחדות אחרי פטירתו של האברך הרב יוסף יהודה אברהם וינד ז"ל, בתאונת דרכים קטלנית בכביש 1, בשעה ששב מחתונת בית בעלזא, מתחזקת הערכה כי נהג הרכב בו היה ההרוג, היה עייף ומשכך נהיגתו הייתה לכאורה בניגוד לחוקי התנועה.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אומר בעקבות האירוע ל"כיכר השבת" כי "עייפות ונהיגה הם שילוב מסוכן וקטלני, הנחשב ל-'רוצח השקט' על הכביש ואחראי לתאונות רבות. ההערכות השמרניות ביותר, המתבססות על מחקרים ממדינות שונות, מצביעות על כך ש-10%-15% מכלל התאונות הקשות נגרמות בין היתר בשל עייפות הנהג".

לאור זאת אומר אבואב כי "המדינה חייבת לבנות יותר פינות עצירה ורענון, כדי לאפשר לנהגים עייפים לעצור בצד הדרך בבטחה, לנוח ולהתרענן ולהימנע מתאונת דרכים".

ההרוג יוסי וינד ז"ל, תושב בית שמש, נולד לפני 31 שנה בירושלים לאביו הרה"ח רבי אהרן ולאמו אסתר צפורה וינד - מהמשפחות החשובות והידועות בחצר בעלזא, כאשר סביו שימש כחזן ושליח ציבור בבית המדרש ואילו דודו ואביו מכהנים בקודש ומסייעים לאדמו"ר מבעלזא.

שמואל אבואב (צילום מסך)

יוסי התחנך במוסדות החינוך של החסידות ושנים ספורות לאחר נישואיו החל לעסוק לפרנסתו כסגן מנהל סניף רשת "יש חסד" בבית שמש. "הוא היה דמות מוכרת בעיר", סיפר אחד השכנים, "אדם שתמיד סייע לכולם במאור פנים ובלב רחב, היו לו חברים וידידים רבים וכעת כולם בהלם על הטרגדיה הפתאומית".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הרכב בו נסע וינד נסע אחרי המשאית בנתיב הימני, יצא לעקיפה ופגע עם חלקו הימני במשאית מאחור, סטה והתהפך. ההרוג ישב ליד הנהג ונהרג מעוצמת הפגיעה במשאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר