נתניהו: החמאס ביצע את החטיפה; יהיו לכך השלכות חמורות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים הבוקר את ארגון החמאס בחטיפת שלושת תלמידי הישיבה אייל יפרח (19), גיל-עד שאער (16) ונפתלי פרנקל (16) • "מי שביצעו את חטיפת הנערים הם אנשי חמאס, אותו חמאס שאבו מאזן עשה אתו ממשלת אחדות", קבע ראש הממשלה והבהיר: "יש לכך השלכות חמורות" • הלילה נעצרו 80 פעילי טרור מרביתם אנשי חמאס • גורם צבאי: "הפיגוע הוא חמור מאוד והתגובה בהתאם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלושת החטופים (צילומים: פלאש 90, ynet)

חטיפת תלמידי הישיבה: ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים הבוקר (ראשון) מפורשות את ארגון החמאס בחטיפת שלושת תלמידי הישיבה אייל יפרח (19), גיל-עד שאער (16) ונפתלי פרנקל (16).

בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר ראש הממשלה: "מי שביצע את החטיפה הם אנשי חמאס", ואיים כי "יהיו לכך השלכות חמורות".

"הבוקר אני יכול לומר את מה שנמנעתי מלומר אתמול", אמר נתניהו לשרי הממשלה: "לפני גל המעצרים של אנשי החמאס ביהודה ושומרון. מי שביצעו את חטיפת הנערים הם אנשי חמאס, אותו חמאס שאבו מאזן עשה אתו ממשלת אחדות".

"יש לכך השלכות חמורות", איים ראש הממשלה, "אנחנו מתמקדים בכל המאמצים להשבת החטופים הביתה. אני מוסר למשפחות חיבוק ואת העידוד שלנו בשם כל עם ישראל".

80 פלסטינים פעילי טרור, מרביתם אנשי חמאס, בכירים בארגון ואנשי המועצה המחוקקת, נעצרו הלילה (ראשון) בידי צה"ל, בפעילות נרחבת בחברון ויהודה ושומרון.

אחד העצורים הוא השייח חסן יוסף, בכיר חמאס וחבר במועצה המחוקקת, שבעבר היה דובר החמאס ונחשב לאחד המנהיגים הרוחניים של הארגון. יחד אתו נעצרו גם חברי הפרלמנט פתחי אל-ערקאווי מרמאללה, חסן בוריני ועבד א-רחמן זידאן משכם והשרים לשעבר וספי כבהא וחאלד ערפה.

גורמים בצה"ל הסבירו כי "כל עוד לא מקבלים שום דבר אחר, אז כל המאמצים והנחת העבודה שלנו היא שהם בחיים".

גורם צבאי בכיר אומר כי המטרה בגל המעצרים היא לחזק את המאמץ המודיעיני. "אין כאן אמירה שכוונת חמאס היא לבצע פיגוע ואנחנו לא אומרים שהפיגוע יצא מחמאס, אבל הפיגוע הוא חמור מאוד והתגובה בהתאם. אנחנו מרחיבים בשטח גם את פעולות האיסוף".

בחצות הלילה הוטל סגר על חברון ובהמשך הוטל סגר על דרום יהודה ובית לחם. את ההחלטה על הסגר קיבל שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והוא כולל גם את סגירת המעברים ברצועת עזה.

מלבד הסגר, במערכת הביטחון הוחלט על ביטול ביקורי האסירים בבתי הסוהר בישראל, מניעת כניסת פועלים פלסטינים לחלק מההתנחלויות והקפאת הצעת מחליטים על מתן אישורי עבודה ל-5,000 פועלי בניין פלסטינים.

אמש, בדברים שנשא לאחר התייעצות ביטחונית שערך, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מצויים בעיצומה של פעולה נרחבת לאתר ולהחזיר את שלושת הנערים הנעדרים, שלושה תלמידים צעירים שהיו בדרכם הביתה, אני שוחחתי עם ההורים שלהם לפני כניסת השבת, אמרתי שאנחנו עושים כל מה שמדינת ישראל יכולה לעשות כדי להחזיר הביתה את ילדיהם שהם ילדינו".

"אני חייב להגיד שההורים הללו גילו איפוק ותעצומות נפש שהם מעוררי הערצה" הוסיף ראש הממשלה, "ובשעות קשות אלה, לב האומה כולה עם הנערים ועם המשפחות שלהם".

באשר לפעילות כוחות הביטחון אמר ראש הממשלה: "מטבע הדברים אינני יכול למסור כל מה שידוע לנו, לא ברגע זה, אני כן יכול לומר את הדבר הבא: הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור, חד וחלק, אין ספק בזה, הם נחטפו על ידי ארגון טרור".

באשר להנחיות לכוחות הביטחון, אמר נתניהו: "ראשית, להפעיל את כל הכלים שעומדים ברשותינו לאתר את החטופים. שנית, למנוע אפשרות של העברתם לרצועת עזה או לכל מקום אחר". ההצהרה הדרמטית בדבריו של נתניהו הייתה: "להכין את כל הכוחות לכל תרחיש אפשרי".

"רביעית, לדרוש מהרשות הפלסטית, והעומד בראשה אבו מאזן, שמתחומה יצאו החוטפים, לעשות כל מה שנדרש על מנת להחזיר את החטופים בשלום, אנו רואים באבו מאזן וברשות אחראים בכל מתקפה על מדינת ישראל".

"האירוע הזה ממחיש לצערי, את מה שאנחנו אומרים חודשים ארוכים, שהברית עם החמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, כל ארגוני הטרור מחויבים להשמדת ישראל, והם שואבים עידוד מהברית הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר