הרב אמנון בזק: תרבות של טרמפים היא תרבות חיובית

חטיפת שלושת תלמידי הישיבה ביום חמישי בשעה שעמדו בטרמפיאדה, מעוררת דיון בציונות הדתית על הטרמפים. הרב בזק: תרבות הטרמפים היא חיובית (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אמנון בזק (צילום: באדיבות המצלם)

חטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, ביום חמישי בשעה שעמדו בטרמפיאדה באזור גוש עציון לאחר שיצאו מישיבתם, מעוררת דיון בקרב רבני הציונות הדתית האם מותר לקחת טרמפים או שמא כדאי לאסור זאת לחלוטין.

הבוקר (ראשון), הרב אמנון בזק, רב בציונות הדתית המתגורר בסמיכות למקום החטיפה ומשמש כר"מ בישיבת "הר עציון", אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אי אפשר לכלוא אנשים רק על טרמפים בנסיבות האלה, במציאות שאנשים מתגוררים ביישובים, זה לא קשור רק ליהודה ושומרון, זה קשור לאנשים שמתגוררים בכלל בכל מקום בארץ ותרבות של טרמפים היא תרבות חיובית שמושתת על חסד וזו תופעה טבעית שכל אחד אוסף מיד טרמפיסטים בטרמפיאדה ושום טרמפיסט לא צריך לחכות הרבה זמן, ייקחו אותו אנשים".

"צריך להכיר את המצב טוב וכמי שמתגורר מאתיים מטר מהמקום בו נחטפו הנערים, אני יכול לומר שזהו מקום שאנשים מסתובבים בו חופשי בכל שעות היממה, ואני עושה שם הליכה ללא מורא וזה לא מקום שבו אנשים חיים לצד ערבים, אלא זה מקום בלב יישובים יהודים בלי שום כפר ערבי באזור בכלל", מוסיף הרב בזק.

לפני מספר ימים, אמר אחד הרבנים ל"כיכר השבת" כי יש לעורר קמפיין ציבורי נגד נסיעה בטרמפים: "ברור שצריך להיזהר בדיבור בפרשה, אבל ברור שאסור לנסוע בטרמפים. צריך לעשות תעמולה בנושא הזה.צריך להגביר את המודעות שאסור לנוסע בטרמפים, ואם כן נוסעים צריך לדעת עם מי נוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר