חמישה ימים לחטיפת הנערים

אם נפתלי פרנקל לחיילים: "ה' ישמור אתכם, אתם הבנים שלנו"

רחל, אמו של נפתלי פרנקל, אחד משלושת הנערים שנחטפו לפני חמישה ימים וגורלם אינו ידוע נכון לשעות אלו, שיגרה מכתב מיוחד לחיילים המחפשים את בנה: "אנחנו מרגישים שאתם קצת הבנים שלנו. שה' ישמור אתכם. שנתנו נודדת במחשבות על נפתלי ובתפילות שכל אחד ואחד מכם ישוב הביתה בריא ושלם ובתחושה שהוא, בשליחות מדינת ישראל, עשה את כל מה שאפשר" • סיקור מיוחד ב"כיכר השבת" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
רחל פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי פרנקל (צילום: פלאש 90)

רחל פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי פרנקל, שיגרה מכתב מיוחד לאלפי חיילי צה"ל העורכים את החיפושים אחר בנה ואחר שני הנערים החטופים הנוספים - גיל-עד שאער ואייל יפרח. האם ביקשה מצוות העיתון "במחנה" שביקר בביתה להעביר מכתב לחיילים, שכבר חמישה ימים עורכים את החיפושים אחר בנה.

"המצב ההזוי הזה יצר אצלנו סוג של תודעה מורחבת, בה כל אחד ואחד מכם מרגיש עבורנו כבנינו ממש. אומרים שאייל, גיל-עד ונפתלי הם הילדים של כולם - אנחנו מרגישים שאתם כולכם קצת בנים שלנו", כתבה האם.

"שנתנו נודדת במחשבות על נפתלי ובתפילות שכל אחד ואחד מכם ישוב הביתה בריא ושלם ובתחושה שהוא, בשליחות מדינת ישראל, עשה את כל מה שאפשר, עשה טוב ויעשה נכון".

האם הוסיפה: "אנחנו מחבקים אתכם, ההורים והאחים שלכם. סומכים עליכם ב-200% ומודים לכם מעבר למה שמילים יכולות לתאר. ה' עמכם. ה' ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם". האם ציינה ש"כל מילה ופסיק נכתבו מהלב". על המכתב חתמו רחלי ואברהם פרנקל.

מכתב האם לחיילים

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, התייחס מוקדם יותר הערב (שלישי) לראשונה לפרשת חטיפת שלושת תלמידי הישיבה. בשיחה עם כלי התקשורת בחטיבה המרחבית עציון שבשטחה נחטפו הנערים ביום חמישי האחרון, סיפר אלון על המבצע המתגלגל בחברון: "צה"ל עצר למעלה מ-200 פעילי חמאס. ראשי החמאס מבינים את המסר ומרגישים את הפגיעה".

לדבריו, "מדובר במערכה שלא תסתיים בקרוב. אנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה הזאת ככל שיידרש". אלון סיפר על הלך הרוחות בקרב הלוחמים בשטח. "הסתובבתי בקרב כוחות צה"ל בימים ובלילות האחרונים. הלוחמים והמפקדים מבינים את חשיבות המשימה ומרגישים שליחות אמיתית" אמר. "אני רוצה לומר למשפחות יפרח, שאער ופרנקל, אני מבטיח לעשות את הכול כדי להשיב את בניכם בשלום".

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס מסרב לקחת על עצמו אחריות לחטיפה. מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר היום כי "מבלי להתייחס לארגון שעומד מאחורי המעשה, עלינו לומר בבירור, לעם הפלסטיני יש הזכות המלאה להגן על עצמו ולתמוך באסירים שובתי הרעב". בנוסף, דובר חמאס בעזה אמר כי "ההתנגדות לא תישבר, והאויב הציוני נושא באחריות להשלכות שיגיעו כתוצאה מפעילותו".

הורי החטופים, הבוקר (צילום: עידו בקר - ynet)

פעילי חמאס בחברון פרסמו גם הם תגובה ראשונה לחטיפה. בהודעה רשמית תקפו הפעילים את הרשות הפלסטינית וקראו לה "לשחרר באופן מיידי את כל העצורים הפוליטיים שכלואים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לסייע בבלימת מעשי התוקפנות של ישראל ולהפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל".

עוד נאמר בהודעה כי "הקהילה הפלסטינית בחברון ממשיכה לתמוך באסירים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל , ולא תאפשר לכיבוש להסיט את תשומת הלב מהנושא".

כאמור, עד כה אף ארגון לא נטל אחריות לחטיפה. אמש פרסמו גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של ארגון פתח, כרוז לפיו הם האחראים לחטיפת שלושת תלמידי הישיבה. על פי הכרוז, הנערים נמצאים במקום בטוח מחוץ לעיר חברון, וישוחררו רק בתמורה לשחרור אלפי אסירים פלסטינים. עם זאת, לא נראה כי מדובר בכרוז אמתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר