חטיפת תלמידי הישיבה: חייל חרדי בעדות מהשטח

ב. אם אחד החיילים החרדים הפרוסים ביהודה ושומרון מדברת על התחושות: "מפחדת שיקרה לו משהו". הבן, "במבצע לשחרור חטופים, אנחנו מרגישים שליחות אדירה" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחפשים אחר החטופים (צילום: פלאש 90)

מאות חיילים מגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי פרוסים ברחבי יהודה ושומרון, בעיקר בגזרת מנשה בערים טולכרם וג'נין, ומבצעים מעצרים של עשרות פעילי חמאס כחלק מהמאמץ לשחרורם של שלושת תלמיד הישיבה החטופים, דואגים לשלומם.

ב', אימו של אחד החיילים שנשלח אל משימת המבצע "שובו אחים", נמצאת בביתה ומתפללת יום וליל שבנה ישוב בשלום וללא כל פגע מהמבצע אותו היא מגדירה כזכות לעזור לעם ישראל. למרות הקושי בעצם גיוסו לצה"ל וכי הוא בנה הראשון שהתגייס, היא חשה גאווה על פעילותו.

"ברור לך שאני ובעלי היינו נגד הגיוס לצה"ל, חשבנו שהוא יכול רק להתקלקל רוחנית בצבא אבל הוא החליט ונאלצנו לקבל זה", היא מבהירה. אך למרות הנחרצות שהייתה עם גיוסו, היא חשה סיפוק נוכח פעילותו בימים האחרונים, "אבל, תראה, הוא ממש עושה שם עבודה טובה, הוא עכשיו נמצא שם ביהודה ושומרון ומחפש אחרי החטופים ואולי הוא יצליח ללכוד אותם".

האם מספרת על החיים בצל הפחד מאז פרוץ מבצע השחרור: "אני חייה בפחדים שאולי חס ושלום יקרה לו משהו במהלך הימים של המבצע. אני חוששת שהוא יפצע או חס ושלום ייחטף. תראה, זה פחד שאני לא רגילה אליו. תמיד הייתי בפחדים שהוא יוצא למבצעים אבל עכשיו הפחד גדול יותר כי זה מבצע חירום".

אתמול (שלישי) בנה סירב להתייחס בשיחה עם "כיכר השבת" לפעולות בהן הם נוקטים אך תיאר את התחושות בגדוד: "אנחנו נמצאים כאן מידי לילה ומבצעים את המשימות שהמפקדים שלנו הטילו עלינו, אבל עכשיו לצאת למבצע לשחרור החטופים שלנו זה נותן לנו תחושה טובה יותר. אנחנו מרגישים שליחות אדירה".

"אנחנו נמצאים בפעילות וקשה לישון בזמן כזה וגם כשאתה ישן אתה חושב על זה שישנם שלושה נערים שעכשיו לא ישנים, שהם מפחדים ונמצאים בידי האויב ולכן אנחנו חושבים כל הזמן איך נוכל להציל אותם משם", הוא מספר.

לדבריו, "החלום שלי זה לתפוס אותם חיים, זה היה מבחינתי השיא שלי בכל השירות. בשביל זה אנחנו לא ננוח עד שנשים את ידינו על המחבלים ועד שנמצא את החטופים. אנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה מהר ככל שניתן".

המעצרים בימים האחרונים נועדו להפעיל לחץ על החמאס ולהוביל את אנשיו לגרום לשחרור החטופים. זו גם הסיבה לכך שהמעצרים אף הורחבו מעבר לגזרת חברון וכוללים גזרות נוספות ביהודה ושומרון. בשנה האחרונה, עוד טרם תחילתו של האירוע הנוכחי, נחשב גדוד הנח"ל החרדי לאחד המובילים בחיל הרגלים במספר המבוקשים שעצר. מספר שעמד עד לאחרונה על מעל ל-300.

בעמותת הנח"ל החרדי מספרים בעקבות פעילותם של החיילים החרדים כי "לצד המעצרים, החיילים מרבים בתפילות על החטופים ובאמירת פרקי תהילים לשחרורם המהיר. הטלת משימות המעצרים בימים האחרונים על החיילים החרדים מעידה על האמון הרב שרוחש דרג הפיקוד הבכיר לחיילי הגדוד כתוצאה מהישגיו הרבים בשנה האחרונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר