הערכה: השריפה בעין כרם הוצתה במכוון

למרות שהושגה שליטה על שריפת הענק בעין כרם, עדיין כוחות הכיבוי מרכזים מאמצים כדי למנוע את התפשטות הלהבות בשל החום הכבד שצפוי • חקירת השריפה נמשכת (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השריפה בשכונת עין כרם בירושלים (צילום: פלאש 90)

גם הבוקר (חמישי), שעות רבות אחרי השגת השליטה על שריפת הענק שהשתוללה באזור שכונות עין כרם וקריית יובל בירושלים בכיבוי האש מרכזים כוחות כדי למנוע את התפשטות הלהבות שעדיין קימות במקום. בכבאות אש מעריכים הבוקר כי היה גורם אנושי לשריפה שהצית את תחילתה במתכוון השאלה היא אם אותו מצית התכוון להצית בזדון כדי לגרום לשריפת הענק או שמא עשה זאת כחלק מפיקניק משפחתי.

אודי גל, דובר כבאות אש ירושלים, אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי עדיין תשובה ברורה מה גרם לשריפה: "החקירה עדיין בעיצומה, צוותי החוקרים נמצאים בשטח והופכים כל אבן כדי להגיע לתוצאות, בינתיים אין מסקנה רשמית, בשעות הצהרים יהיו מסקנות סופיות. תמיד אנחנו אומרים "שריפות לא מתחילות לבד", מישהו התחיל אותה, השאלה האם בזדון או ברשלנות וזה מה שאנחנו בודקים עכשיו".

דובר הכבאות קובע כי הייתה יד מכוונת לגרימת שריפת הענק: "יש את המיתוס הידוע שהחום והשמש מדליקים שריפות, אז זה לא קורה. מה שקרה שמישהו הדליק את השריפה הזאת. אנחנו נבדוק איך הוא הדליק. הרוח וחום רק מלבים את האש אבל הם לא מדליקים, לכן רוב הסיכויים שמישהו התעסק שם עם אש".

במשך שעות רבות עבדו עשרות צוותי כיבוי ומטוסי כיבוי שהוקפצו לאירוע. עלות כל האירוע נאמד בעשרות מיליוני שקלים, כך לדבריו: "עלות הטיפול בשריפה עולה מילוני שקלים, אל תשכח שעבדו שם 70 צוותי כיבוי ו-8 מטוסי כיבוי שעלות כל מטוס לשעה נאמד עשרות אלפי שקלים. אנחנו לא מתעסקים בעלויות הכספיות, אנחנו קודם מתעסקים בהצלת חיי אדם. דברים כאלה עולים הרבה כסף".

"למזלנו הפעם זה נגמר רק בכסף", הוא אומר. ולדבריו תימוכין, "הרי יכלו להיפגע המוני אנשים ולמרבה המזל והתושייה והגבורה של לוחמי האש שהצילו אנשים מתוך הדירות הבוערות, אז זה נגמר רק בכמה פצועים בקרב כוחותינו. בשריפה בכרמל עשרות אנשים נהרגו וזה יכל לקרות בקלות גם עכשיו. מדובר במקרה חמור".

צוותי הכיבוי עובדים כעת שעות נוספות בכדי שהשריפה תתפרץ שוב, נוכח החום הכבד: "אנחנו עדיין בשטח, עשרות לוחמי אש עוברים מגחל לגחל ומעץ לעץ ופשוט מכבים אותו עד כיבוי סופי מהסיבה הפשוטה, תכף מתחילים הרוחות העזות של שעות הצהרים ואם יישאר גחל אחד בוער הוא יכול להצית שוב פעם. כל הלילה עבדנו שם, עשרות לוחמים וצוותי כיבוי ועדיין ממשיכים לעבוד בתקווה לסיים את האירוע עוד היום".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "במשטרה ממתינים לחוות הדעת של כיבוי בנושא"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר