ההספד של יאיר לפיד בהלווית גיל-עד שאער: "מקבל עלי מצוות עשה"

השר יאיר לפיד ספד בהלוויתו של גיל-עד שאער הי"ד בטלמון, קרא לאחדות: "אנו זקוקים לאהבה", והודיע: "מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך, אוהב כל יהודי". צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד סופד הצהריים (צילום: מוטי קמחי - ynet. וידאו באדיבות ערוץ 7 )

רצח שלושת תלמידי הישיבה: שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, הסממן החילוני ביותר בממשלת ישראל, הגיע הצהריים (שלישי) לישוב טלמון ונשא דברי הספד לנער גיל-עד שאער הי"ד, אחד משלושת תלמידי הישיבה שנחטפו ונרצחו על ידי מחבלים.

לפיד, שחבש כיפה לבנה במהלך ההלוויה, פתח ואמר: "כשאנחנו קוברים ילד אנחנו בוכים על החיים שלא יהיו, אנחנו קוברים היום חתונה. אנחנו קוברים היום שולחן שבת שלם שלא ידע לעולם, אנחנו קוברים היום ילד שהיה יכול להיות של כל אחד מאתנו".

"אנחנו לא קוברים מתנחל, אנחנו לא קוברים חייל, זו לא הלוויה של חלק אחד בעם. אנחנו זקוקים אחד לשני ביום הזה, לא לכעס אנחנו זקוקים, לא לפיצול נוסף. השנאה אינה יכולה להיות טהורה. ביום הזה, בלוויה הזו, אנחנו זקוקים לאהבה, אנחנו זקוקים למצוא מחדש את השבילים זה אל זה".

"הנקמה האמתית היא היכולת לגשר את הפערים בינינו. אם אנחנו רוצים לקדש את זכרו של גיל-עד, עלינו לבחור מה אנחנו רוצים, את האיבה, או את אהבה".

לקראת סיום דבריו, הפתיע השר לפיד ואמר: "ילדים לא כותבים צוואות, אז אנחנו צריכים לכתוב ביחד את הצוואה ביחד, אם ירשה לי הקהל אני אעשה זאת. אני רוצה לפתוח בדברי האר"י הקדוש, הריני מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך, ואני אוהב כל אחד בישראל כנפשי וכמאודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר