סיכום אירועי השבת:

פצועה בבאר שבע ולידה בשפלה, נמשכות התקיפות בעזה

אישה כבת 80 נפצעה באורח בינוני מפגיעה של רקטה בבאר שבע, ובשפלה אישה ילדה בת תוך כדי האזעקה. צה"ל תקף שוב בעזה, ונטען כי קרוביו של הנייה חוסלו. מנגד, החלו ניסיונות להביא להפסקת אש - עד כה ללא הצלחה • אירועי השבת (חדשות)

כתבי ynet | כיכר השבת |
הפגיעה באשדוד, ביום חמישי האחרון (פלאש 90)

גם ביום החמישי של מבצע צוק איתן נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ערי ישראל. מכניסת השבת אמש ועד הערב (שבת) נורו עשרות רקטות לישובי עוטף עזה, לבאר שבע, נתיבות אשקלון ולגוש דן. במקביל, המשיך חיל האוויר לתקוף מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אתמול (שישי) אחרי השעה 21:00 נורו כמה רקטות לכיוון באר שבע. רקטה אחת לא יורטה על ידי כיפת ברזל ופגעה בבית בעיר, שנהרס כליל. אישה כבת 80 נפצעה באורח בינוני, והחלה דליפת גז של בלונים שנפגעו מהרקטה. הבית שנפגע נבנה בבנייה קלה בשנות ה-90 כדי לקלוט את גלי העלייה שהגיעו לארץ.

לקראת כניסת השבת היה מטח כבד של רקטות לעבר אשדוד, קריית מלאכי, נתיבות ובאר טוביה. כמו כן נורו במהלך הערב רקטות לעבר גוש דן. אזעקות נשמעו גן בחולון, בת ים, ראשון לציון, רחובות ונס ציונה.

מאוחר יותר תקף חיל האוויר את המשגר שממנו נורתה הרקטה לעבר תל אביב. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים בתקיפת חיל האוויר בשכונת סג'עאיה. צ"הל מסר על תקיפת בית ברצועה שבו התכנסו כמה פעילי טרור בכירים.

במהלך אחת האזעקות באזור השפלה התרחשה גם לידה יוצאת דופן ולא ממוגנת בעליל, כשאישה ילדה בת במכונית - תוך כדי אזעקה. גבר שהתקשר למד"א סיפר שאשתו כורעת ללדת וביקש סיוע בזמן שהיו בנסיעה בעיר רחובות. הוא קיבל הנחיות כיצד ליילד את אשתו ולאחר זמן קצר הגיע למקום אמבולנס שפינה את בני הזוג והתינוקת לבית חולים קפלן להמשך טיפול.

אחרי לילה ובוקר שקטים יחסית, התחדש היום (שבת) בצהריים הירי במטחים כבדים לדרום ולשפלה. רקטה נפלה ליד בית בנתיבות וגרמה נזק, שני אנשים נפגעו קל מחבלות ושניים לקו בחרדה. צה"ל תקף את המשגר שממנו נורו הרקטות לעבר נתיבות. בחבל אשכול ובשדות נגב פרצה אש אחרי ירי רקטות ונגרם נזק לחממות. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שיגרה 571 רקטות לעבר ישראל מתחילת מבצע "צוק איתן" ועד אתמול.

הפלסטינים דיווחו במהלך השבת כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בצהריים בתקיפת צה"ל בשכונת שייח רדוואן בעיר עזה. לדבריהם, שניים מתוכם הם אחייניו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הנייה, שטען גם הוא כי קרוביו נהרגו. בישראל טוענים כי רק קרוב אחד של הנייה נהרג, שהוא נכדה של אחותו. חיל האוויר תקף היום מסגד במרכז עזה ששימש כמחסן רקטות ואמצעי לחימה של חמאס. משרד הבריאות בעזה הודיע היום כי 126 פלסטינים נהרגו מתחילת "צוק איתן".

כוחות הביטחון במצרים דיווחו כי תפסו 20 רקטות גראד שהוברחו לצפון סיני מרצועת עזה באמצעות מנהרה. הרקטות, כמו גם המשגרים שלהן, נתפסו לאחר חילופי ירי בין הכוחות המצרים לבין חמושים בחלק המצרי של העיר רפיח. מעבר רפיח נפתח היום מחדש לאחר שהיה סגור לתנועה אתמול. משלחת ראשונה של רופאים מהתאחדות הרופאים הערבית צפויה להיכנס לעזה כדי לסייע לפצועים מתקיפות חיל האוויר.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ביקר היום את אילן סולומון מאשדוד, שנפגע אתמול כאשר רקטה פגעה בתחנת דלק בעיר.מצבו של הפצוע השתפר וכעת הוא מוגדר בינוני עד קשה.

במהלך סוף השבוע נעשו ניסיונות להביא להפסקת אש, אך עד כה אין צעד משמעותי. דובר משרד החוץ המצרי אמר בצהריים (שבת) כי מצרים מנסה, בשיתוף פעולה עם שליח הקוורטט לאזור,טוני בלייר, וגורמים בינלאומיים נוספים, לגבש הסכמה שתחייב את חמאס וישראל לכבד את הסכם הרגיעה שהושג לאחר מבצע "עמוד ענן"

מצרים ומדינה ערבית נוספת, ככל הנראה קטאר, גיבשו טיוטה למתווה הפסקת אש בין ישראל וחמאס. הטיוטה, שהוצגה לשני הצדדים, כוללת את דרישת חמאס לשחרור 56 האסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב במסגרת מבצע "שובו אחים". לפי שעה, חמאס מסרב לדון במתווה להפסקת אש. ישראל מסרה למדינות שחיברו את הטיוטה כי ישנה נכונות עקרונית מצידה לדון בפרטיו.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון. במהלך הערכת המצב אמר יעלון: "אנו נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה וממשיכים לקדם את המהלכים הבאים".

בהכנת הידיעה השתתפו רן בוקר, איתי בלומנטל, נועם (דבול) דביר, אטילה שומפלבי, אלי סניור, אליאור לוי, גלעד מורג, יואב זיתון, אילנה קוריאל, מתן צורי ורועי קייס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר