אומ"ץ: 'גדעון לוי מסית - להעמיד אותו לדין'

תנועת אומ"ץ קוראת להעמיד לדין את עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי בגין הסתה. לטענת הארגון לוי מסית וקורא לסירוב פקודה • לוי ל'כיכר השבת': "הכל בסדר. צדיק באמונתו יחיה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כתב הארץ גדעון לוי (צילום: פלאש 90)

מאמרו הנוקב של עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, ממשיך לעורר סערה: בדבריו הטיח האשמות נגד טייסי חיל האוויר והשווה את פעילותם ברצועת עזה לדמויות במשחק מחשב: "הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם הם לוחצים על הכפתור הנכון".

בעקבות כך, תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר (שלישי) במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמידו לדין באשמה של הסתה.

אל המכתב צירפו הם את המאמר וכתבו: "במאמר זה תחת הכותרת "הרעים לטייס" מופיעים כמה קטעים שנועדו לזרוע אווירה של סירוב פקודה בקרב טייסי חיל האוויר שעסקו בשבוע האחרון בהפצצת בתים שבהם היו טמונים טילים ורקטות וכן בתיהם הפרטיים של כמה מראשי חמאס".

לאור זאת, ביקשו הם מהיועץ המשפטי להעמיד לדין את לוי: "אומ"ץ פונה אליך בבקשה לנקוט בכל צעד שתמצא לנכון".

בין היתר האשים לוי במאמרו את טייסי חיל האוויר שהם פועלים כרובוטים וכתב בהקשר לכך: "האם הם מבינים מה הם מעוללים? הרי את מוחותיהם קשה יותר לשטוף בשנאה ופחד ולהם קשה יותר למכור שכל עזה מלאה חיות אדם. בכל זאת הם מצייתים באוטומטיות ובעיוורון מקפיאי דם הם לוחצים על הכפתור הנכון... ככל הידוע איש מהם עוד לא קם. ב-2003 עשו 27 מחבריהם מעשה אמיץ הרבה יותר מכל גיחות "הקרב" שלהם, הם כתבו מכתב סרבנות, אבל לא הפעם. האם זו הדרך? אין אחד שיציל את כבודם? אין אחד שיסרב ליטול חלק בטייסת המוות הזו?".

אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, אמר ל"כיכר השבת": "זו הסתה וסירוב פקודה ואנחנו פנינו ליועץ המשפטי לממשלה שיעמיד אותו לדין פלילי. זה הכול".

גדעון לוי, כתב "הארץ", הגיב ל"כיכר השבת" על עצם המכתב והביקורת נגדו בימים האחרונים, ואמר: "הכול בסדר. כולם בסדר. צדיק באמונתו יחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר