בעקבות מותו של דרור חנין: אנשי חב"ד "חוששים להגיע לגבול"

בעקבות מותו של דרור חנין, עמיתיו לחסד, אזרחים ואנשי חב"ד שבאו לסייע ולתת לחיילים, יגיעו היום למקומות לא מסוכנים. מנחם קוטנר, העומד בראש החמ"ל: הרבי תמיד היה זהיר על חיי השלוחים" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מנחם קוטנר (צילום: בנצי ששון, אתר חב"ד-שטורעם)

פטירתו של דרור חנין הי"ד, מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה באזור עוטף עזה, בעת שעסק בחלוקת אוכל לחיילים, גרם לחשש ופחד בקרב עמיתיו לחסד. אנשי חב"ד ואזרחים נוספים שהתאגדו יחד והקימו חמ"ל ממנו יצא ההרוג, לא יגיעו היום לגבול אלא לערים עצמם וזאת עקב האירוע אמש.

מנחם קוטנר, העומד בראש החמ"ל ממנו יוצאים חרדים לשמח ולהביא אוכל לחיילים, אומר ל"כיכר השבת" כי בעקבות ירי הרקטה אתמול שגבה את חייו של אחד מבני חבורתם, פעילותם היום תתמקד בערי הדרום ולא בסמוך לגבול: "אנחנו הרבה יותר זהירים ואין שום מצווה להיכנס במצב של פיקוח נפש למקום שהוא ממש מוגדר כמקום סכנה".

"הצבא הכריז על המקום הזה כשטח צבאי סגור. הרבי תמיד הקפיד לשמור על חיי השלוחים ולכן אנחנו מאוד זהירים ומפוקחים ולכן הפעילות תהיה באזור משמר הנגב ופחות בקו הקדמי ומחר בבוקר נקיים הערכת מצב מחודשת". הוסיף קוטנר.

לדבריו הם קיבלו התרעות על ירי רקטות מאסיבי שצפוי להיות היום. בעקבות כך הפעילות היום תופנה למקומות אחרים בדרום הארץ: "כל יום אנחנו מוציאים צוותים כל יום אל השטח בדרום לחיילים ולאזרחים במקלטים. בעקבות האירוע אתמול בדקנו עם המפקדים בשטח את המצב הביטחוני והתגובה שקיבלנו היא שצפוי להיות יום קשה בגלל שצה"ל פינה תושבים ברצועה, ולכן צפויה להיות התגברות בירי הרקטות".

"הם מגדירים את זה כפיקוח נפש ומי שלא חייב להיות שם בתפקיד צבאי אז מומלץ לו היום לא להסתובב באזור ולכן במקום להתקרב לקו הקדמי אנחנו הולכים היום יחד עם נפגעי צה"ל לבקר את הפצוע מירי הרקטות אתמול". הוסיף קוטנר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר