בית שמש: סאגת האשפה תגיע לפתרון מוסכם?

בית הדין לעבודה דן בסכסוך בין עיריית בית שמש לבין ועד העובדים בגין העסקה של חברה קבלנית לפינוי האשפה בשכונה החדשה. שני הצדדים ייפגשו בניסיון להגיע להסכמה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול (צילום: פלאש 90)

בית הדין לעבודה בירושלים דן בסכסוך בין עיריית בית שמש לבין ועד העובדים, לאחר שהעירייה החלה לעבוד עם חברה קבלנית לפינוי האשפה בשכונה החרדית החדשה, ולטענת העובדים מדובר בפגיעה ממשית בפרנסתם לאחר שעד כה הם אלו שפינו את האשפה בשכונה.

לפי העירייה, בחודשים הראשונים להקמת שכונת רמת בית שמש ג', התגוררו במקום רק כמה משפחות בודדות, ובשל-כך יכלה העירייה לפנות בעצמה את האשפה, אולם משהחלו להגיע יותר מחמש מאות משפחות לשכונה, לא הייתה להם אפשרות להמשיך ולפנות את האשפה, ולכן בחרו לשכור חברה קבלנית שתעשה זאת עבורם.

העובדים עתרו, כאמור, לבית הדין לעבודה, ובמהלך הדיון שהתקיים השתכנעו השופטים מתשובת באי כח העירייה כי בניגוד לטענות הוועד, אין כל פגיעה בעובדי אגף שפ"ע, וכי שכרם והיקף עבודתם של העובדים לא יפגעו ולו במעט, וכי מטרת העירייה היא לתת לתושבי השכונה החדשה את השירות לו הם זכאים.

בסיום הדיון סוכם, כי בתחילת החודש הבא, הצדדים ישבו לפגישה משותפת ובה ינסו להגיע להסכמה, כאשר העירייה מצידה תעביר את הנתונים הרלוונטיים לבדיקת כדאיות העסקת חברה קבלנית לעומת העמסת העבודה על עובדי אגף שפ"ע.

ראש העיר, משה אבוטבול, אמר כי הוא "מגבה את ההחלטות המקצועיות של הנהלת העירייה ובד בבד הוא מכיר אישית את עובדי אגף שפ"ע המסורים ודואג לטובתם, ההחלטה הזו תסייע לכולם, ובעיקר לתושבי השכונה".

שמעון גולדברג, ממונה אגף שפ"ע, שנכח בדיון אמר כי "טובת העיר וטובת התושבים עומדים בראש מעיני, למרות שעובדי העירייה לא נפגעו ולא ייפגעו אני מכבד את התביעה של ועד העובדים, אני סבור כי אסור לפגוע בזכויות העובדים, אך יחד עם זאת מתפקידה של העירייה ועובדיה לדאוג ולספק לתושבי העיר בית שמש את השירותים הנדרשים ובאופן הטוב ביותר".

"גם עובדי התברואה יוצאים נשכרים מהמצב הנוכחי, ובכל מקרה אני מאמין בדרך של הידברות והבנה משותפת, פסק בית הדין שלא נעתר לבקשת ועד העובדים לצו מניעה ומעלה את צרכי התושבים המיידים בראש סדרי העדיפויות מדבר בפני עצמו ואני שמח על כך, בסופו של דבר גם העובדים וגם התושבים צריכים להיות מרוצים, וכך יהיה". הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר