אלפים צעדו בתל אביב למען בעלי החיים

קרוב ל-4,000 בני אדם השתתפו במצעד מיוחד ברחובות תל אביב למען זכויות בעלי החיים. רונן בר ממארגני המצעד: "לאחרונה משהו משתנה, קירות ההסתרה מתחילים להיסדק" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: רויטל טופיול)

כ-4,000 בני אדם השתתפו הלילה (מוצאי שבת) במצעד בעלי החיים בתל-אביב שנערך תחת הכותרת "עוצרים את הסבל - בוחרים בחמלה". המפגינים אוחזים שלטים המוחים על הפגיעה בבעלי החיים במכלאות הרשותיות, במעבדות הניסויים ובמשקים התעשייתיים. בין הצועדים הייתה גם חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ לצד ידוענים מהמגזר הכללי.

את המצעד מארגנת קואליציה רחבה של פעילים מארגונים שונים, השואפים לגבש מסורת של מצעד שנתי המציב את זכויות בעלי החיים על סדר היום הציבורי.

רונן בר, ממארגני האירוע, אמר: "האדם הממוצע לא יודע ש-100 אלף כלבים בריאים מומתים מדי שנה בישראל, ולא ראה אפילו המתה של כלב אחד כזה. מחר ישחטו מליון תרנגולות, אבל האדם הממוצע לא יודע איך נראית שחיטה, בטח שהוא אף פעם לא הריח אותה. למה? כי אנחנו לא מסוגלים".

"אנשים הם רגישים, אבל הם רגישים לעיניים שלהם – פחות למה שמשתקף בהן. ויש מערכת כלכלית שלמה שמגבה את הפשעים שנעשים בבעלי החיים, שמבוססת הן על צנזורה והן על הדחקה".

"לאחרונה משהו משתנה, קירות ההסתרה מתחילים להיסדק. הציבור הישראלי מתעורר, אבל מקבלי ההחלטות אטומים. לפיד מעביר הטבות של מאות מיליונים לתעשיית הבשר ומעודד הובלת עגלים במסעות מייסרים מאוסטרליה, שר החקלאות שמיר מעודד כליאה של תרנגולות בכלובים מיושנים. הגיע הזמן לשינוי" אמר בר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר