אמו של נתנאל רואי עראמי: "בני נרצח בגלל היותו יהודי"

לאחר שנאבקה במשך מספר שבועות וטענה כי בנה נרצח על רקע לאומני, משפחת עראמי מגיבה להודעת המשטרה על כך שהחשד לרצח נבדק: "אנחנו לא עם מטומטם" (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתנאל רואי עראמי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

משפחתו של נתנאל רואי עראמי, שצנח אל מותו לפני שבועיים בעת שעבד בקומה ה-11 בבניין רב-קומות שנבנה בפתח תקווה, התייצבה אחר הצהריים (שלישי) בפני עיתונאים והתייחסה להודעת המשטרה על כך שנבדק חשד לרצח.

"רצחו את בני כי הוא יהודי. אין כאן שום סיבה אחרת", אמרה אמו של נתנאל ז"ל, מרים. "אני קוראת לכל הגורמים הממשלתיים שישימו קץ לטבח הזה שעושים בנו. אנחנו כמו במטווח. אף אחד לא יודע מי הבא בתור. מלכתחילה ידענו שזה רצח ולא תאונת עבודה".

הבוקר הותר לפרסום כי המשטרה חושדת כי עראמי נרצח על רקע לאומני ולא כפי שטענה בתחילה שמדובר בתאונת עבודה.

האם קראה לתפוס את הרוצחים ולמצות עמם את הדין. "שנתנאל יהיה הקורבן האחרון. אם לא יהיה עונש מרתיע, זה לא יהיה המקרה האחרון. כל הטיוחים האלה לא יעזרו. העם שלנו לא מטומטם".

האם לא חסכה בביקורת כלפי המשטרה. "באים להודיע למשפחה ומוצאים אישה עם תינוק על הידיים והיא מתמוטטת, אבל הם מזמינים אותה להגיע ישר לתחנה כדי לחתום על נתיחת הגופה" אמרה האם, "אין שום תמיכה נפשית מהמשטרה. צריך לגלות רגישות. עם ישראל תומך בנו והגיע לשבעה וממשיך לתמוך בנו. מהממשלה ומשום גורם אחר אנחנו לא מקבלים תמיכה. אף גורם מהרווחה או מהרשויות לא ביקר אותנו".

אביו של נתנאל ז"ל, הרב עוזיאל עראמי, אמר כי "נתנאל הוא לא קורבן יחיד. הוא קורבן ציבור של כלל ישראל. אנחנו רואים מה שקורה בשטח. פעם זה פיגוע עם משאית ופעם עם טרקטור. זורקים אבנים על גני ילדים ורואים כתובות תמיכה בדאעש ובחמאס. אנחנו לא רוצים עוד קורבן כמו נתנאל. אני מבקש שהאמת תצא לאור ושלא יטייחו דברים".

(צילום: עידו ארז - ynet)

בעודה דומעת ומתקשה לדבר, פנתה מוריה, אלמנתו של נתנאל, לעיתונאים ושאלה: "הילד שלי בן שנתיים ושואל אותי איפה אבא. מה אומרים לילד בגיל כזה? אני אומרת לו שאבא שומר עליו מהשמים".

מוריה, שנמצאת בהריון, סיפרה על בעלה המנוח. "לא היו לו אויבים והוא היה אהוד על כולם. הוא היה אבא במשרה מלאה, בעל מדהים, מסור שעשה הכול. אני לא יודעת איך הילדים שלי יגדלו בלי אבא".

עו"ד חור ניזרי מארגון "חננו", שמלווה את המשפחה, אמר: "לפני שבועיים נתנאל עראמי נרצח ומאז ועד עכשיו לא נוצר קשר עם המשפחה מצד הרווחה. המשפחה הופקרה ולא טופלה על ידי הרשויות, ויחד עם זאת, היא צריכה לשאת בכאב בסיטואציה הזאת של איבוד היקר מכול. המשפחה נחושה להיאבק עד שהאמת תצא לאור, ואנו מצפים שהמשטרה תעדכן את המשפחה בהתקדמות החקירה כנפגעי עבירה".

למרות הודעת המשטרה, שבועיים לאחר הרצח ובמשטרה טרם עצרו חשודים, זאת כאשר בתחילה ההערכה הייתה כי מדובר בתאונת עבודה - זאת למרות תחנוניה של רעייתו של נתנאל ז"ל - ולמקום זומנו חוקרי תאונות עבודה של משרד הכלכלה.

ממצאים שאסף טכנאי זיהוי פלילי של המשטרה העלו את החשד כי מדובר ברצח ולא בנפילה כתוצאה מבלאי בחבלי הסנפלינג. בעקבות זאת הגיעו למקום חוקרי המשטרה, אבל אז התברר כי האתר נסגר והעובדים עזבו את המקום.

לאחר מכן התברר כי באותה עת עבדו במקום יותר מ-50 עובדים - בהם פלסטינים, ישראלים ועובדים זרים מסין. במשטרה אומרים כי החקירה נמשכת, עדיין אין עצורים וחשודים, וכל הכיוונים נבדקים.

חמודי, אחד מהעובדים שהיו באתר הבנייה ביום נפילתו של עראמי, סיפר: "היינו בהפסקה ואז העובד נפל מלמעלה על משטח בטון שנמצא מעל הקרקע. כל הפועלים פה הם חברים ואין הבחנה בין יהודים לערבים, כולנו אותו דבר. אני בטוח שמדובר בתאונת עבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר