בא לקלל ויצא מברך?

"כל הכסף בהטבת מע"מ 0 יילך להתנחלויות ולחרדים"

חוק מע"מ 0 של יאיר לפיד טרם אושר בממשלה אך ממשיך לעורר דיון ציבורי נרחב. אבי לוי, מנכ"ל חברת הקניונים "מליסרון" טוען כי לפיד בא לברך ויצא מקלל. לדבריו: "בסופו של דבר הכסף של ההטבה ילך לחרדים בבית שמש וביתר עלית מכיוון שרק שם דירות נמכרות בפחות ממיליון שקל" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

"במקום לעודד את מעמד הביניים יוצא שרוב התמיכה תלך לחרדים ולמתנחלים", כך טוען אבי לוי, מנכ"ל חברת הקניונים "מליסרון" של ליאורה עופר בהתייחסו לחוק מע"מ אפס של שר האוצר יאיר לפיד.

בשיחה עם "כלכליסט", אומר לוי כי "יש לנו שר אוצר שרצה לברך ויצא מקלל. הוא רצה לברך את הציבור שתורם ושהולך לצבא, שמשקיע, שמשתתף בבנייה של המדינה, ואז אמר 'בוא ניתן להם את הפטור ממע"מ על הדירות, ורק להם'".

לדברי לוי, "בהתחלה לפיד הגביל את ההטבה לאחרים עד 400 אלף שקל ואז העלה את מגבלת ההטבה לאלו שלא משרתים בצבא לסכום של מיליון שקל".

"אתה שואל את עצמך איפה יש דירות במיליון שקל ואתה מגלה שרצינו לעודד את משרתי צה"ל ובסופו של דבר הכסף של ההטבה ילך לחרדים בבית שמש וביתר עלית מכיוון שרק שם דירות נמכרות בפחות ממיליון שקל", מוסיף לוי.

"במקום לעודד את מעמד הביניים יוצא שרוב התמיכה תלך לחרדים ולמתנחלים", הוא מוסיף.

לוי טוען כי הפתרון לבעיית הדיור בישראל הוא רק תמיכה בפריפריה. לדבריו, "צריך לעודד את יישובי הפריפריה. מי שיקנה דירה בעפולה יקבל מענק של 250 אלף שקל. עכשיו תתחייב לגור תקופה מסוימת ועל כל 50 אלף שקל תגור שנה. ככה אתה משיג שני דברים: גם נתת לצעירים מענק וגם פיתחת את יישובי הפריפריה".

חוק מע"מ אפס של לפיד טרם אושר בממשלה אך לפיד איים לא אחת כי באם החוק לא יעבור הממשלה תתפרק. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי אינו מתלהב מהחוק.

עלות התוכנית בתקציב 2015 היא 1.8 מיליארד שקל ובסכום כולל העלות מתקרבת ל-3 מיליארד שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר