תופעה מטרידה: הרכבת הקלה סובלת מיידוי אבנים

קרונות הרכבת הקלה בירושלים סופגים שוב ושוב אבנים, בעיקר בעת הנסיעה בשכונת שועפט. רק אמש אירוע חמישה מקרים שונים כאלה, בנס ללא נפגעים מבין הנוסעים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאבטח של הרכבת הקלה (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

פיגועי האבנים נגד נוסעים ברכבת הקלה בירושלים הפכו בעת האחרונה לדבר שבשגרה, כאשר שוב ושוב נתקלים הנוסעים ביידוי אבנים בעת הנסיעה. לפי עדויות נוסעים, מדובר בלפחות חמישה מקרים שונים של יידוי אבנים אמש בהם נגרם נזק לחלונות הרכבת בלא שהיו נפגעים.

בעבר, לא היו מאבטחים על הרכבת הקלה מטעם המשטרה והעירייה אך כעת כחלק משינוי במערך האבטחה בעקבות התגברות המקרים הוחלט לאבטח את הרכבות.

יצוין כי יידוי האבנים מתרחש בעקר בתחנה שבשכונת שועפט וכן בין תחנת א-סהל לגבעה הצרפתית.

עוזאל ותיק דובר הרכבת הקלה, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בשל זריקות האבנים החוזרות והנשנות אשר מסבות נזק לרכבות ובכלל זה ריבוי האירועים אמש, אנו עומדים הבוקר על 14 רכבות תקינות בלבד מתוך 23. המשמעות היא פגיעה בכ-40% מהרכבות ופגיעה בפועל בתדירות לכל אורך הקו".

בחודשים האחרונים הפכו יידוי האבנים לחלק מהשגרה. הנוסעים דיווחים כמה פעמים ל"כיכר השבת" כי האירועים החמורים הללו לא הסתיימו באבנים אלא גם זריקת בקבוקי תבערה לעברם. ברוב המקרים נגרמו נזקים לרכבות.

כחלק מהצעדים של הרכבת הקלה, נבחנה האפשרות לתבוע נזיקין מאותם חשודים שנתפסו בפעילות המשטרה.

בעקבות האירועים ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, ששיגרו מכתבים האחד לשני וכן לראש הממשלה.

ברקת כתב לראש הממשלה כי "השר אהרונוביץ' ומשרדו אינם מספקים את הפתרונות אל מול גודל האתגר ולא נוקטים צעדים משמעותיים לחיזוק הביטחון ולהשבת הסדר והשקט לירושלים, ופיקוד המשטרה ותושבי ירושלים נותרים חסרי אונים".

ברקת טען במכתבו שיש צורך בתגבור משמעותי של כוחות יס"מ ייעודיים לטיפול בהפרות סדר, הצבת נוכחות קבע כולל הקמת תחנות משטרה במקומות המיועדים לפורענות והחמרת הענישה נגד מיידי אבנים.

אהרונוביץ' התייחס לטענות וכתב "צר לי על מכתבך המתלהם ובמיוחד על כך שהוא נכתב מבלי שטרחת לקיים עמי כל שיחה בנושא קודם לכן".

עוד הוסיף: "מיהרת להפיץ את המכתב ולהתראיין לכלי התקשורת מתוך שיקול פוליטי צר, שביטחונם של אזרחי ירושלים כלל לא חלק ממנו. אני מקווה שלהבא תנהג בצורה אחרת, עניינית ורצינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר