בהלת האבולה מגיעה לישראל

בדיון למניעת מגיפת האבולה, אמר רה"מ כי "ישראל נערכת על מנת לעצור כניסה של חולי אבולה לגבולותיה". בכך כרך נתניהו את נושא האבולה עם כניסת מסתננים לישראל (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבולה (צילום: shutterstock)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס היום (ראשון) דיון מיוחד בלשכת ראש הממשלה במניעת מגיפת האבולה העלולה להגיע גם לישראל, זאת לאחר שלפני מספר ימים כינס דיון ראשון בנושא. בפגישה השתתפו נציגי המשרדים השונים להם אחריות ישירה על האכיפה כמו צה"ל ורשות שדות התעופה ומשרדי הפנים והבריאות.

בתום הדיון הוחלט על שורת צעדים מיידים במטרה למנוע את התפשטות המחלה. כך נמשל, הוחלט על תשאול הנוסעים בכל מעברי הגבול לישראל - לנוסעים המגיעים דרך האוויר, היבשה והים. המגיעים ידרשו לענות על מספר שאלות בין היתר יאלצו הם להיבדק מהו חום גופם, בדומה לבדיקה הנערכת באמריקה.

בכך ישראל מצטרפת למדינות אחרות שכבר החלו לטפל במניעת התפשטות נגיף האבולה ברחבי העולם. האחרונה שבהן הייתה ארה"ב שהודיעה כי תחל למדוד את חום גופם של הנוסעים מליבריה, מסיירה לאון ומגינאה הנוחתים בנמלי התעופה אמריקנים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במהלך הדיון כי "מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה, כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות בכלל מפני מסתננים בלתי חוקיים ומפני טרור".

ראש הממשלה הוסיף כי "כאן מדובר במגיפה עולמית, ואנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות. אנחנו בנוסף לשמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכות הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה אבל אנחנו נערכים לקראת כלל האפשרויות".

מנהל שדה התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, אמר בתום הדיון כי "בהתאם להנחיית ראש הממשלה ובתיאום עם משרד הבריאות אנחנו מתחילים בפריסה מאוד רחבה בכל מעברי הגבול שהתכלית שלה לאתר ולמנוע כניסה של נוסעים אשר נגועים במחלת האבולה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, אמר כי "מערכת הבריאות עוקבת אחרי הנעשה בנושא האבולה ונמצאת בקשר עם המומחים בכל העולם. אנחנו משפרים את היערכות מערכת הבריאות על מנת שתוכל לתת מענה לכל חולה אבולה במידה ויגיע לישראל".

כאמור, במקביל בארצות הברית מתמודדים גם הם הנגיף ובהחלטה שהתקבלה בימים האחרונים הוחלט לבדוק את חום גופם של הבאים לארצם. ראש מחלקת ההגירה במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ד"ר מרטין סטרון, אמר כי גם הבדיקות לא בהכרח יורידו את הסיכויים של הנגיף להתפשט. "מאה אחוז מהנוסעים שעוזבים את שלוש המדינות הנגועות במגפה נבדקים כבר ביציאה מהן. לפעמים הם נבדקים במדינות המוצא כמה וכמה פעמים. לא משנה כמה בדיקות נערוך, לא ניתן להוריד את הסיכון לאפס".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בשבוע שעבר כי "מגפת האבולה יוצאת מכלל שליטה". לדבריו, "אם לא נעצור את התפשטות המחלה עכשיו, אנחנו עשויים לעמוד בפני מאות אלפי חולים. זה הולך להיות הרבה יותר גרוע לפני שהמצב ישתפר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר