אם הגיורת שנרצחה בפיגוע: "מתה על קידוש השם"

אמה של קארן ימימה מוסקרה שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים אמרה כי בתה חלמה להגיע ארצה כדי לבנות כאן את חייה: "קטעו את החיים שלה. הלב שלי נשבר מצער" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע. בתמונה הקטנה: קארן ימימה מוסקרה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. באדיבות המשפחה)

פיגוע הדריסה בירושלים: רוזה ססיליה, אמה של קארן ימימה מוסקרה שנפצעה בפיגוע הדריסה בשבוע שעבר בירושלים והערב (ראשון) נהרגה מפצעיה, אמרה כי היא "מתה על קידוש השם". מוסקרה הגיעה לישראל במטרה להתגייר ונדרסה על ידי המחבל בעת שהייתה בדרכה לשיעור תורה.

לדברי האם, רוזה: "קארן חלמה להגיע לישראל ולבנות את חייה כאן. היא מתה על קידוש השם, אני לא רוצה שמותה יהיה לחינם. איך יכול להיות שהורגים ילדה יהודייה?" הוסיפה האם, "קטעו את החיים שלה. הלב שלי נשבר מצער. רציתי להיות סבתא. אף אחד לא יכול לרפא את הכאב שלי".

מכרה של הנרצחת אמרה: "היא נפגעה כשהייתה בדרכה לשמוע שיעור תורה. מדובר בבחורה שקטה שהאמינה בדרכה, נלחמה להיות יהודייה ושום דבר לא הפריע לה. אנחנו חיים על ניסים, הבנות קיבלו את הבשורה על פציעתה קשה מאוד, זו הפעם הראשונה שהן נתקלות בטרור".

רגעי הפיגוע (מתוך מצלמות אבטחה)

הנרצחת הגיעה ארצה מאקוודור לפני כשנה במטרה ללמוד יהדות ולהתגייר. בחודשים האחרונים למדה במדרשה עם בנות שהגיעו ממדינות שונות בדרום אמריקה.

בכך עולה מספר הנרצחים בפיגוע לשניים. כזכור, בפיגוע נרצחה גם התינוקת בת השלושה חודשים חיה זיסל בראון הי"ד, ששבה עם הוריה מביקור ראשון שלה ברחבת הכותל המערבי.

מאות בני אדם ליוו אותה למנוחות עוד באותו הלילה. אביה שמואל אלימלך אמר בבכי בהספדו: "היית טהורה, אני רוצה שתסתכלי עליי ותחייכי. מחר יהיה יום הולדתך של שלושה חודשים, הכל בידי שמיים. אנחנו נזכור אותך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר