לקחי אסון ההדברה: דיון על החוק למתן רישיונות למדבירים

ועדת הפנים והגנת הסביבה התכנסה לדיון ראשון בהצעת החוק שתחמיר את תנאי מתן הרישיונות למדבירים ויאפשר עיצומים כספיים בעקובת האסון של משפחת גרוס (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, עיבוד כיכר השבת )

אסון ההדברה: ועדת הפנים והגנת הסביבה התכנסה היום (שלישי) לדיון ראשון בהצעת החוק שתחמיר את תנאי מתן הרישיונות למדבירים ויאפשר עיצומים כספיים. ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), שניהל את הדיון אמר כי "חבל שמתעוררים לקדם את החוק רק לאחר אסון האחיות גרוס".

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד לפלר אמר בדיון כי "אנחנו עובדים על החוק מספר שנים והוא בא להחליף את התקנות לשעת חירום. האסון בירושלים האיץ את התהליכים. לב החוק נוגע להסדרת העיסוק של המדבירים ואנחנו מאמינים שהוא יסדיר תחום עם פוטנציאל מסכן חיים".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר בדיון כי "רק אחרי הטראומה מהאסון, נכנסנו לפניקה עד כדי הימנעות מהדברה. צריך למצוא את האיזון ולדעת שהמדביר הוא מורשה. החוק חשוב והוא עוסק בשלוות הנפש של מיליוני אזרחים שיידעו שיש פיקוח על התחום".

אייכלר הביע חשש "שירצו לעשות על המדבירים כסף רב בהכשרות וייקרו בכך את ההדברה". לאור זאת, הציע כי "המשרד עצמו יעשה את ההכשרות במקום שגופים שונים יעשו קופה על גב המדבירים".

היועץ המשפטי של ארגון המדבירים, עו"ד שרון שמואל אמר: "יש תחושה שהאסון במשפחת גרוס זירז את החוק. ההצעה במתכונתה חוטאת למטרה. יש פה פגיעה קשה בביטחון הציבור - היא מאפשרת שוק פרוץ. חשוב לוודא שלא נציף את השוק בחומרי הדברה. המצב יחמיר כי מדביר בסיסי יקבל הכשרה עיונית בלבד וילך לפעול בבית, ירסס במקום שיש בו ילדים קטנים וקשישים. הניסיון הפרקטי הוא קריטי. צריך להצמיד מדביר בסיסי למדביר מתקדם, בעל ניסיון, שידריך אותו. הוא הציע תקופת סטאז' שלאחריה יקבל את הרישיון".

על כך העיר ח"כ אזולאי: "אני לא מקל ראש בדברים, אבל במקום להקל, אתה עלול לצמצם את אפשרויות ההעסקה של המדבירים".

ח"כ אזולאי סיכם את הדיון ואמר: "לכולנו יש מטרה שהחוק יעבור מהר ככל שניתן כדי למנוע אסונות". הוא דרש מהמשרד להגנת הסביבה להיפגש עם החברה להגנת הטבע ולהגיע לנוסח מוסכם ואמר כי הערות המדבירים יילקחו בחשבון. "נכון שברשויות המקומיות יש בתי ספר, גנים ומפעלים אך יש לוודא שגם במחנות הצבא ובתי הסוהר יינתן הטיפול הראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר