חנוך דאום: 'דקה לפני הפיגוע עברתי שם'

העיתונאי חנוך דאום עבר במקום פיגוע הדריסה בגוש עציון ממש לפני האירוע: "בערך דקה לפני פיגוע הדריסה בגוש עציון, עברתי שם והכל היה נראה שקט. צריך להשיב את ההתרעה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חנוך דאום (צילום: פלאש 90)

רגע לפני פיגוע הדריסה השני היום, הערב (רביעי) בצומת גוש עציון, שבו נפצעו שלושה חיילים, אחד באורח קשה ושניים אחרים נפגעו באורח קל עד בינוני, עבר במקום העיתונאי חנוך דאום ומצא צומת שקטה שבה נמצאים אנשים בודדים המבקשים להגיע למחוז חפצם. דקות לאחר התרחשות הפיגוע הוא שיחזר את שאירע שם קודם מסע ההרג.

בדף הפייסבוק שלו סיפר דאום: "בערך דקה לפני פיגוע הדריסה בגוש עציון, עברתי שם. עמדו שם בטרמפיאדה חיילים מחויכים, זוג צעיר שעצר טרמפים, עוד שניים או שלושה צעירים, וחנה שם גם רכב פלסטיני ולידו עמדו שני ערבים ששוחחו בנחת, והכל היה נראה שקט כזה, כמעט אידיאלי. שמתי לב לפרטים כי בדקתי אם עומד שם מישהו מאלעזר, שאוכל לקחת הביתה".

רגע פיגוע הדריסה בגוש עציון

דאום הסביר כי הסיטואציה הזו הוכיחה לו כי לא ניתן להתמודד עם פיגוע של מחבל בודד: "אני מספר את זה, כי העובדה שהתחנה שהייתה שקטה כשחלפתי על פניה הפכה כעבור 90 שניות לזירת קרב, המחישה לי כמה אי אפשר יהיה להתמודד עם פיגועי הדריסה באמצעי הגנה בלבד".

לדבריו, "כמו שלא ניתן היה בזמנו להעמיד מאבטח בכניסה לכל אוטובוס, כך אי אפשר יהיה לסגור כעת את הישראלים העומדים בתחנות מאחורי בטונדות, מחופרים כחיילים בשוחות".

דאום, לו קרבה לראש הממשלה בנימין נתניהו, סבור כי "ישראל צריכה להשיב לעצמה את הריבונות באמצעים של הרתעה וגביית מחיר, אחרת, במוקדם או במאוחר, יבקשו מאיתנו להישאר נעולים בבתים, ולחכות בסבלנות שהאסלאם יחליט שעברה לו הדודא לחסל אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר