עיתונאי טורקי יזומן לשימוע בעקבות דיווח מסית על פיגוע הדריסה

לשכת העיתונות הממשלתי תזמין לשימוע עיתונאי טורקי שדיווח בצורה "מבישה" על פיגוע הדריסה בירושלים. העיתונאי דיווח על, 'גבר פלסטיני שנורה למוות על ידי המשטרה' (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש לשכת העיתונות, ניצן חן (צילום: משה שי, פלאש 90)

פיגוע? בטורקיה לא שמעו על זה: בלשכת העיתונות הממשלתית יקיימו היום (חמישי) דיון חריג אליו הוזמן ראש סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" בישראל וזאת בעקבות מידע אותו דיווח מיד לאחר התרחשות פיגוע הדריסה הראשון שהתקיים אתמול.

בחשבון הטוויטר של הסוכנות הטורקית המדוברת פורסמה תמונות שבהן נראתה גופת המחבל, איברהים עכארי תושב שועפט, כשהיא מכוסה בניילון לבן וברקע כוחות הביטחון. לצד זאת נכתב את אשר התרחש לפי גרסתם. תיאור שהסתיר באופן מביש את התרחש הפיגוע שבו נהרג קצין מג"ב ונפצעו כמה בני אדם נוספים. "גבר פלסטיני נורה למוות על ידי משטרת ישראל". נכתב.

בלשכת העיתונות בממשלתית רואים בחומרה דיווחים כאלה ובכדי שמקרה זה לא ישנה בעתיד הם בחרו לנקוט בפעולה חריגה - הזמנת ראש הסוכנות בארץ לשיחת בירור. בלשכה הבהירו באופן חד משמעי כי במידה ועיתונאי יסלף או ידווח באופן מטעה יסתכן בשלילת תעודת העיתונאי שברשותו.

בפיגוע הדריסה הקשה המדובר נהרג קצין מג"ב ג'דעאן אסעד ו-14 אחרים נפצעו בדרגות פגיעה שונות. המחבל, איברהים עכארי תושב שועפט, חוסל לפני שהצליח להמשיך במסע הרצח שלו. הוא מוכר לכוחות הביטחון, והיה נחשב לפעיל של ארגון הטרור חמאס. אחיו של המחבל הוא ממשוחררי עסקת שליט וגורש לטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר