לוהט בכפר כנא

הפגנות אלימות בכפר כנא: ערבי איים על שוטרים ונורה

צעיר ערבי נורה על ידי שוטרים ומת לאחר שניגש עם סכין לניידת משטרה וחבט באחת משמשותיה. אביו: "בני נהרג בדם קר משום שהוא ערבי. האסון הזה לא קשור רק בכפר כנא אלא לכל המגזר הערבי". סרטון וידאו של רגע הירי גרם לזעם רב במגזר הערבי. מחר: שביתה כללית והפגנות של ועדת המעקב (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(המוהומות בכפר כנא. צילום: מוחמד שינאווי וחסן שעלאן - Ynet)

מאות התפרעו בשעות אחר הצהריים (יום שבת) סמוך לכפר כנא בעקבות ירי שוטרים שגרם למותו של חיר חמדן שאיים עליהם בסכין. המתפרעים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים שעצרו עד כה ארבעה מהם. בעקבות האירוע, ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית ביום ראשון, הפגנות צפויות להיערך באזור המשולש ובגליל.

ראוף חמדאן, אביו של הצעיר שנהרג מירי השוטרים אמר למפגינים: "בני נהרג בדם קר משום שהוא ערבי. האסון הזה לא קשור רק בכפר כנא אלא לכל המגזר הערבי. זה מעשה גזעני. לא נסלח לשוטרים. ננקוט את הצעדים המתאימים נגד השוטרים".

המפגינים הניפו את תמונתו של ההרוג וצעקו "נקריב את חיינו למען אל-אקצה ופלסטין", "ישראל טרוריסטית". אחד המפגינים, סאמי אמארה, אמר ל-ynet: "המקרה הזה הוא נקמה על מה שמתרחש במסגד אל-אקצה. ירי השוטרים מוכיח את חוסר אחריותם. השהיד לא פגע באף שוטר. הם רוצים להתנער מאחריות. מזל שיש לנו תיעוד לרצח".

בדיווח הראשוני של המשטרה על התקרית נאמר כי הצעיר ניסה לדקור שוטרים במהלך ביצוע מעצר חשוד. עם זאת, המשטרה לא ציינה שהשוטרים שהו בתוך הניידת בזמן "ניסיון הדקירה".

צפו ברגע הירי מתוך מצלמת האבטחה

בתיעוד הוידאו שהופץ ברשת ותרם למהומות האלימות, נראה חמדאן מתקרב לניידת משטרה, מכה את אחת השמשות עם סכין שהייתה בידו. שוטרים שירדו מהניידת גרמו לצעיר וזוז מעט אחורה, אולם אז הוא נורה ונפצע ולאחר שפונה לבית החולים העמק בעפולה מת מפצעיו.

"המקרה נמצא בבדיקה ובגלל חקירת מח״ש לא ניתן להתייחס לתוכנה של החקירה" אמרו במשטרה.

בקרבות שפורסמו בכפר כנא נאמר: "השהיד חיר חמדאן, קורבן שנאת השוטרים והשר שלהם לערבים". ישיבה דחופה שנערכה במועצה המקומית בראשות מג'אהד עוואודה, קראה להדיח את השוטרים ואת השר לביטחון פנים.

עמותת קרן אברהם, העוסקת בקידום שיטור שוויוני והוגן כלפי אזרחים ערבים, מסרה: "על המשטרה לדאוג לחקירה מהירה ויסודית של אירוע הירי ולפעול להעמדה לדין של האחראים לאחר בירור העובדות. יש לדאוג כי תהליך החקירה יתבצע בשקיפות כלפי הציבור ויובא לידיעתו בכלי התקשורת דוברי הערבית".

"ככלל, על המשטרה לנהל את האירועים הנוכחיים ואת החקירה תוך שמירה על תקשורת רציפה, פתוחה ואפקטיבית עם מנהיגי הקהילה בכפר כנא ומנהיגות הציבור הערבי בכללה. תקשורת ושקיפות מהוות את המפתחות להרגעת הרוחות ומניעת הידרדרות נוספת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר