עיריית ירושלים

היועץ המשפטי מצמצם את הפעילות של חברי המועצה

היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד דני ליבמן, שיגר מכתב אל ראש העיר וחברי מועצת העיר ובו שורת הנחיות חדשות, לפיהן, חל איסור על חברי המועצה ועוזריהם לפנות ישירות לעובדי מחלקת היטל השבחה וכן לגבי חובות ארנונה • מיכאל מלכיאלי: "קורא לראש העיר לבטל מיידית את ההחלטה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Abir Sultan/Flash 90)

מדיניות חדשה תונהג במסדרונות עיריית ירושלים, בהוראת היועץ המשפטי של העירייה, לפיה, חל איסור מוחלט על חברי המועצה, עוזריהם או עובדי עירייה אחרים לפנות ישירות לעובדי מחלקת היטל השבחה ובעניין חובות ארנונה בכדי לטפל בבעיות התושבים וזאת כל פי ההנחיה שהעביר היועץ המשפטי לעירייה.

היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד דני ליבמן, כתב בפתח מכתבו "בעבר רועננו הנהלים וההנחיות בדבר אי התערבות נבחרי ציבור ועובדי עירייה בהליכים פליליים תלויים ועומדים וכן באשר לאי התערבות נבחרי ציבור ועובדי עירייה בהליכי רישוי ותכנון ספציפיים ובקשה לחיובי ארנונה".

"מצאנו לנכון להשלים את ההנחיות בהתייחס להתערבות חברי מועצה ועובדי עירייה בסיוע לפניות נישומים בבקשות הקשורות לענייני שומות היטל השבחה הניתנות אגב בקשות להיתרי בנייה, העברת זכויות במרשם המקרקעין ועוד", הוסיף היועץ המשפטי.

היועץ המשפטי טוען כי "התקבלו תלונות על התערבות נבחרי ציבור במישרין או בעקיפין, באמצעות עוזריהם, או בהתערבות של עובדי עירייה אחרים בתיקים ספציפיים של שומות היטל השבחה, והדבר עולה עדי כדי כך שמגיעים חברי המועצה, עוזרי חברי המועצה או עובדי עירייה אחרי למשרדי מחלקת היטל השבחה כ'מייצגים' או 'מלווים' של נישומים שונים בבקשות שונות בנושאי היטל השבחה".

לדבריו, "הבקשות כוללות בקשות להפחתת שיעורי שומות וחובות לרבות עקב מצב כלכלי אישי". ולכן קובע היוץע המשפטי כי "פעולות אלו של חברי המועצה ועוזריהם או עובדי עירייה אחרים אינן ראויות ואינן תקינות".

היועץ כותב כי הוא מוצא לנכון "לחדד ולהבהיר את הכללים הראויים והנכונים ואת המגבלות של התערבות חברי המועצה ועובדי העירייה בעניינים הללו".

לאור זאת קובע היועץ כי "על נבחרי הציבור או עובדי עירייה להימנע מכל פנייה ישירה לפקידים ולעובדים בדרגים הזוטרים ובדרגי הביניים במחלקת היטל השבחה בנושא של נישומים ספציפיים, וזאת בכל מקרה ובכל עניין". היועץ מפרט כי האיסור מתייחס "גם ל'ליווי' של חבר המועצה או עוזרו או עובד עירייה אחר, של הנישום אל עובדי המחלקה".

"האמור לעיל הינו גם באשר לעוזרים של חבר מועצה או לכל עובד עירייה אחר", מבהיר היועץ המשפטי ומוסיף: "מובהר כי האמור לעיל הינו גם לגבי חובות ארנונה וגם לגבי חובות אחרים".

אחרי האיסור איך יוכלו חברי המועצה לפעול בכל זאת? לפי היועץ המשפטי "ניתן לפנות למנהלת המחלקה או למנהל האגף בבקשות או בפניות לקבלת מידע, או בענייני מדיניות או במקרה שקיימת תלונה הנוגעת לנושאים הקשורים במחלקה", וזאת "בכדי להימנע מכל חשש למראית עין של משוא פנים". היועץ מדגיש כי "על כל פנייה כאמור להיעשות ככתב".

חבר המועצה, מיכאל מלכיאלי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "קיבלתי את חוות הדעת ופניתי במכתב לראש העיר, למנכ"ל וללשכה המשפטית, בטענה שחברי המועצה ועוזריהם אינם מטפלים בפניות ציבור אלא רק בעוולות העירייה כלפי אזרחי העיר. בשנה האחרונה, במסגרת קבלת קהל עם תושבי השכונות, נתקלתי בעשרות מקרים שהצדק המוחלט היה עם האזרח והאזרח כאדם ללא קשרים בעירייה לא היה פותר אותם".

"בדיוק בגלל זה שלחו אותנו גדולי הרבנים לעירייה, לפתור את הבעיות של האזרח הקטן. אני קורא לראש העיר לתת הנחיה מיידית לבטל את החלטת היועץ המשפטי", הוסיף חבר המועצה.

גורם בכיר בעיריית ירושלים ציין ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהחלטה שתובא לבחינה מחודשת וככל הנראה תוסדר לאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר