נתניהו ושרים נגד ראש עיריית אשקלון: אין להפלות ערבים

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני זוכה לשורת גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית על החלטתו שלא להעסיק ערבים בעירו. לבני הודיעה שתפנה לוינשטיין שיבדוק את ההחלטה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר איתמר שמעוני עם השר אהרונוביץ' (צילום ארכיון: אדי ישראל / פלאש 90)

מתקפה חוצה מפלגות: החלטת ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, שלא להעסיק עובדים ערבים בעירו, מעוררת סערה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת מהימין בהם שרי הפנים והכלכלה הודיעו כי יתנגדו להחלטה. שרת המשפטים אף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיבדוק את ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר כי "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם".

נתניהו הוסיף ואמר כי "רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק - אנו פועלים נגדו בנחישות".

שר המשפטים ציפי לבני אמרה הבוקר כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיבדוק את חוקיות ההחלטה. "מדובר בדרישה לאפליה קבוצתית שלא על רקע חוות דעת ביטחונית כללית או ספציפית אפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין", אמרה.

שר הפנים גלעד ארדן אמר כי הוא מתנגד להחלטה ואמר כי יבדוק האם ההחלטה הזאת חוקתית. "ההחלטה פסולה בעיני וביקשתי מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה".

"בעת הזו על המנהיגות לפעול להרגעת הרוחות ולהשבת הביטחון האישי", אמר ארדן והוסיף, "אני מבין את דאגת ראש העיר והאזרחים אבל לשם החזרת הביטחון יש את הצבא והמשטרה".

שר הכלכלה נפתלי בנט גינה את החלטת ראש העיר ואמר כי הוא לא ייתן שכך יקרה במדינת ישראל. "99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינה. יש מיעוט קטן מאוד שפועל נגדה. המדיניות של ישראל היא יד קשה נגד המחבלים ויד מחבקת לנאמנים".

"כשר הכלכלה לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע. לכן הנחיתי את אנשיי להגביר את האכיפה בתחום האפליה. הדמוקרטיה נמדדת במצבים קשים והמבחן שלנו הוא דווקא בימים הקשים", הוסיף בנט.

באופן מפתיע יו"ר ועדת הפנים בכנסת, חברת-הכנסת מירי רגב, הודיעה כי היא מתנגדת להחלטה "ההחלטה היא שגויה", היא כתבה בדף הפייסבוק שלה. "התקופה האחרונה קשה ומורכבת, ועלינו לבחון בשיקול דעת ובאחריות כל החלטה שכזו רק לאחר התייעצות עם הגופים הרלוונטיים, לרבות השב"כ ומשטרת ישראל", הוסיפה.

רגב סבורה כי אין לפטר עובד בגלל מוצאו: "אנו חיים במדינה יהודית-דמוקרטית, הדוגלת בשוויון וחופש העיסוק, ועל כן צריך לבחון כל מועמד לתפקיד על פי השיקולים הרלוונטיים. אין מקום להחלטה גורפת רק בגלל שאדם הוא ערבי".

"עם זאת", אומרת רגב, "כבר קראתי ואני קוראת שוב, לפעול ביד קשה במסיתים ובמתפרעים אשר פוגעים באזרחי ישראל, ואף מנסים לפגוע בריבונות שלנו. יש לטפל בעניין על ידי החמרת ענישה וללא פשרות".

אתמול כתב ראש עיריית אשקלון על החלטתו: "בגנים בהם מבוצעות עבודות להקמת ממ"דים על ידי פועלים ערבים, יפסקו העבודות עד להודעה חדשה. אני מודה למשטרת אשקלון על שיתוף הפעולה ההדוק בנושא ולתורם שהסכים לממן את עלות האבטחה בגנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר