התלמיד טבע ומת, סגן ראש הישיבה יבצע עבודות שירות

בית משפט השלום בנצרת קבע את דינו של סגן ראש ישיבת חורב שהודה בעבירת רשלנות וגרימת מותו של תלמיד במוסד לשלושה חודשי מאסר על תנאי, עבודות שירות וקנס (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמה חודשים אחרי שהודה בעבירת רשלנות וגרימת מותו של אביתר אביבי, תלמיד כיתה ח' שטבע בבריכה במהלך טיול של בית הספר בשנת 2010, בית המשפט גזר היום (שלישי) את דינו של יוסף יהושע אליאב, סגן ראש ישיבת חורב.

שופטת בית המשפט השלום בנצרת עדי במביליה-אינשטיין הטילה על הרב אליאב מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים. בנוסף, גזרה עליו השופטת ארבע מאות שעות עבודה לתועלת הציבור וכן קנס כספי בסף עשרת אלפים שקלים.

בישיבת חורב אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי: "ישיבת חורב מכבדת את החלטת בית המשפט. אנו עדיין כואבים את לכתו של תלמידנו אביתר ז"ל מאיתנו ומשתתפים בצערה של משפחת אביבי".

על פי עובדות כתב האישום, ביום 4.5.10 יצאו תלמידי כיתות ז' ו-ח' מישיבת חורב בירושלים - כ-215 תלמידים - לטיול לאזור הצפון שכלל לינה בגני חוגה בבית שאן. אליאב ארגן את הטיול והיה האחראי עליו, הן מבחינת ארגון הטיול, והן מבחינת קיום הוראות הבטיחות.

למחרת סמוך לשעה 18:15, לאחר שחזרו התלמידים לגני חוגה מטיול באזור הצפון, התיר אליאב לתלמידים להיכנס למים על אף שלא בדק את יכולת השחייה של התלמידים ולא קיבל את אישור הורי התלמידים לכך וגם ללא אישור ממשרד החינוך להכנסתם לברכה בגני חוגה.

זמן קצר לאחר שנכנס המנוח יחד עם כ-80 תלמידים לבריכה, טבע המנוח למוות. בפרקליטות ציינו כי הנאשם, בהיותו אחראי מטעם בית הספר על הטיול ועל בטיחות התלמידים ועל בטיחות המנוח, נטל במעשיו סיכון לאפשרות גרימת מותו של המנוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר